زنان

ضرورت حضور مؤثر بانوان در گام دوم انقلاب

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اینجا فعالیت حزبی است و ویژگی های یک حزب خدا محور باید رعایت گردد و شما بانوان با جذب اعضا و طرفداران باید با تلاش برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، به سمت جامعه نمونه اسلامی حرکت کنید.
گزارش: نفیسه زارعی- دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با تشریح ویژگی های مدیریت حزبی در تحزب الهی گفت: نوع مدیریت و کار در تحزب اسلامی متفاوت از ویژگی های کار اداری است و بانوان حزب باید با جذب اعضا و طرفداران به سمت جامعه نمونه اسلامی حرکت کنند.

دکتر اسدالله بادامچیان در مراسم تکریم و معارفه مدیر بانوان حزب مؤتلفه اسلامی با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته توسط مدیریت سابق بانوان و تبریک به مسوول جدید اظهار داشت: بخش بانوان موتلفه بسیار ارزشمند است و سلامت ماندن مجموعه بانوان در طی این سال های طولانی افتخار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه ما و حزب الله لبنان تنها احزابی هستیم که امام (ره) آنها را پایه گذاری کرد، مبنای تشکل از دیدگاه امام را فعالیت خالصانه در راه خدا دانست و گفت: امام در سال ۵۶ در پیامی محرمانه به ما عنوان برادران را دادند و فرمان مبارزه در خارج از زندان را برای ما صادر کردند و در اردیبهشت ۵۶ وقتی شهید مطهری اوضاع را برای ایشان تشریح کردند ایشان فرمان پایان دادن به شجره خبیثه پهلوی را صادر کردند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: در سال ۶۵ که به دیدار امام رفتیم بعد از دیدار دوستان خوشحال شدند و فرمودند من از ابتدا شما را می شناختم. شما برای خدا کار می کردید و در تبعید و نماز شب برای شما دعا می کردم و اکنون نیز در مواقع استجابت دعا شما را دعا می کنم.

بادامچیان با اشاره به تعطیلی حزب جمهوری اسلامی و درخواست فعالیت مجدد موتلفه پس از آن یادآور شد: امام اجازه فعالیت مجدد موتلفه را به حاج احمد آقا صادر کردند و مرحوم شفیق این مسئولیت را سنگین برشمردند و آقای عسگراولادی برای اخذ تصمیم نهایی به خدمت امام رفت و امام دستور صریح فعالیت را صادر کردند.

وی افزود: ما باید افتخار کنیم که درحزب موتلفه اسلامی حضور داریم که فرمان فعالیت آن توسط نایب امام زمان صادر شد. خدا را شاکریم که در چنین حزبی هستیم و بیش از نیم قرن فعالیت صادقانه انجام دادیم و پاک دستی و پاک اخلاقی ویژگی بارز حزب موتلفه اسلامی است.

بادامچیان اضافه کرد: ما در گام اول بازوی ستبر ولایت بودیم و امیدواریم در گام دوم آن چنان باشیم که همراه با بازوی جندالله یعنی سپاه و روحانیت فعالیت کنیم و از خدا توفیق میخواهیم که زمینه ساز حکومت جهانی امام زمان (عج)باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: ظرفیت فعالیت بانوان در نظام جمهوری اسلامی بسیار بالاست و زن محجبه مسلمان با گذر از فراز و فرودهای بسیار باید به نقطه مطلوب برسد و باید بانوان موتلفه در این مسیر همچون گذشته فعالانه وارد عرصه شوند. زن در غرب دچار بیچارگی است و رسالت زن ایرانی شناساندن الگوی مناسب است و رهبری معظم نیز بر این امر عنایت و نظر دارند.

وی با مهم خواندن رسالت حزب در گام دوم انقلاب تصریح کرد: ما باید رقابت در خیرات داشته باشیم و نباید دچار انگیزه قدرت طلبی شویم. مسئولیت حزبی در مدیریت جهادی شامل جهاد با تمام توان است تا خداوند ما را مشمول لطف قرار دهد.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با تشریح ویژگی های مدیریت حزبی در تحزب الهی گفت: نوع مدیریت و کار در تحزب اسلامی ویژگی خاص خود را دارد و متفاوت از ویژگی های اداری است.

وی تاکید کرد: اینجا فعالیت حزبی است و ویژگی های یک حزب خدا محور باید رعایت گردد و شما بانوان با جذب اعضا و طرفداران باید با تلاش برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، به سمت جامعه نمونه اسلامی حرکت کنید.

در این مراسم همچنین محسن قناعت معاون سازماندهی و آموزش حزب موتلفه اسلامی با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته توسط مدیر سابق بانوان حزب گفت: خانم قدیری در طی تصدی مسئولیت خود خدمات درخشان، بی بدیل و شایسته ای در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی مانند انتخابات، گسترش شبکه های سیاسی و اطلاع رسانی و آموزشی مجازی ویژه بانوان، کمک رسانی گسترده به مدافعین حرم و خانواده های آنها، ایجاد شبکه سراسری جمع آوری کمک های مومنانه و فعالیت در زمینه خدمات رسانی به نیازمندان در تمامی استانها در دوران کرونا داشت که این موارد فقط بخش های از فهرست بلند خدمات ایشان است.

وی در ادامه با معرفی خانم حمیده ناطقی به عنوان مدیر جدید بانوان حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: وی یک فرد تحصیلکرده و با تجربه در امور سیاسی و فرهنگی است و از همه بانوان حزب در سراسر کشور می خواهم با وی همکاری داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریخ کرد: چشم انداز حزب در دوره سیزدهم در راستای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی ترسیم شده که در این مسیر و برای رسیدن به دولت و مجلس حزبی توجه به ظرفیت زنان ضروری است.

وی اتحاد، پشتکار، سختکوشی، ابتکار و ایده نو را مهمترین ظرفیت های حزب موتلفه در حوزه بانوان دانست.

در ادامه خانم قدیری مدیر سابق بانوان حزب مؤتلفه اسلامی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته اظهار داشت: در مسیر فعالیت بانوان حزب دو محور اصلی داریم یکی از این محورها بیرونی و مبتنی بر ارتباط با مجموعه های بالادستی حوزه زنان است که در دوره گذشته با اکثر این نهادها رایزنی، تعامل و همکاری های نزدیک صورت گرفت.

وی افزود: درباره موضوع جوان سازی جمعیت متناسب با دغدغه های رهبر معظم انقلاب، همکاریهای خوبی با شورای فرهنگی اجتماعی زنان، کمیسیون فرهنگی مجلس و بانوان نماینده مجلس و نیز علما و مبلغین حوزه علمیه قم و متخصصان این امر در راستای تدوین و اصلاح قانون جوانی جمعیت به صورت فشرده و گسترده شکل گرفت و پس از تصویب این قانون نیز اقدامات تبلیغی و رسانه ای در کل کشور در این زمینه انجام شده است.

قدیری با اشاره به اقدامات درون حزبی مدیریت بانوان گفت: در این دوره ارتباط مستقیم با همه خواهران تا دورترین نفاط کشور از طریق شبکه سازی مجازی میسر گردید و گفتگو و تعامل بی واسطه با اعضا و طرفداران زمینه اتحاد و انسجام بیشتر در بین همه نیروها در کشور را فراهم آورد.

وی تاکید کرد: این اقدام موجب شد تا بسیاری از برنامه های سیاسی و آموزشی حزب مستقیم به اقصی نقاط کشور ارائه شود و این ارتباط به شکل دو جانبه از طریق فضای مجازی خصوصا در دوران همه گیری کرونا به خوبی برقرار شد.

مدیر سابق بانوان حزب مؤتلفه اسلامی در پایان کمک های مومنانه را نقطه عطف فعالیت واحد بانوان دانست و این فعالیت را در راستای فقرزدایی موثر ارزیابی کرد.

در ادامه این مراسم حمیده ناطقی مدیر جدید بانوان حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص برنامه های دور جدید فعالیت بانوان حزب گفت: ادامه دادن مسیر درخشان و موفق قبلی و تعامل بیشتر با خواهران و جذب عضو کیفی و ارتباط موثر با اعضا ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تکمیل کادر استان ها، ارتقا نقش بانوان در شورای استان ها، استفاده از ظرفیت بانوان در سراسر کشور، جذب نخبگان خواهر در حزب، استفاده از ظرفیت بانوان خانهدار و ارتقا توان و تحلیل سیاسی بانوان از مهمترین محورهای فعالیتها در دور جدید است.

ناطقی در پایان حضور فعال در انتخابات پیش رو را مهمترین رویکرد برشمرد و تاکید کرد: علاوه بر این موارد آموزش مستمر در حزب با قوت ادامه خواهد یافت.

گفتنی است در این مراسم سرکار خانم قدیری مدیریت سابق بانوان حزب به ریاست شورای عالی بانوان حزب موتلفه اسلامی منصوب شد. در این مراسم همچنین یاد و خاطره مرحومه نظیفی مسوول اسبق بانوان حزب موتلفه اسلامی و مرحومه رهبر عضوشورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گرامی داشته شد

https://shoma-weekly.ir/tacNDl