ورزش

ضرورت تقدیر از ورزشکاران پایبند به ارزش‌ها و نمادهای ملی

حجت‌الاسلام دکتر صانعی عضو کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی

در ایامی که خبرهای خوبی از ورزش کشور به گوش نمی رسد و هر روز که چشم باز می کنیم از امتناع یک عده ای برای خواندن سرود ملی می بینیم تا شادی نکردن و کشف حجاب برخی از ورزشکاران. اما در لابه لای این همه اخبار تلخ و ناراحت کننده، برخی از ورزشکاران خوش درخشیدند هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ اخلاقی. به معنای واقعی کلمه یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا بوده اند؛ در جایی که باید شادی کنند شادی کردن و در جایی باید ناراحت باشند، ناراحتی خودشان را ابراز می کردند: از امیر پیاهو مربی تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولین گرفته تا سجده شکر ملی پوشان والیبال نشسته روی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، گرفتن مدال طلای نیزه مسابقات ID به همراه پرچم ایران و لباسی که منقش به تصویر مقام معظم رهبری بود، توسط حسن دهقانی و... که غالبا توسط ورزشکاران پارالمپیکی انجام گرفته است.

این حمایت اینچنینی و واکنش های به موقع و سنجیده، یک شبه به دست نیامده است، بلکه حاصل حمایت های بی دریغ ریاست کمیته ملی پارالمپیک و زحمات معاونت فرهنگی پارالمپیک و همراهی مربیان فنی در فدراسیون های ورزشی بوده است. بیشتر این اتفاقات مثبت مذکور، خروجی طرح مربی فرهنگی بوده که نزدیک به 100 مربی در آن تربیت شده اند و بیش از یک سال است که به صورت مستمر در اردوهای پارالمپیکی به کارگرفته شده اند.

جا دارد از این کار مثبت فرهنگی تقدیر شایسته ای به عمل بیاید تا هم انگیزه ای شود برای کار و تلاش توسط مسئولینی که ساکت و منفعل نشسته اند و نظاره گر بازیها و طراحی ها رقیبان هستند و هم مجریان طرح مربی فرهنگی با قوت قلب بیشتری به کار خودشان ادامه دهند.

https://shoma-weekly.ir/REd1Xx