ورزش

ضرورت تغییر نگرش برای تغییر‌روش در اقتصاد مقاومتی

بازگشت به گذشته نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه مشکلات را چند برابر افزایش می‌دهد. هرگز در تصمیمی درستی که گرفته‌ایم حتی یک قدم پای به عقب نگذاریم و بدانیم که پلی برای برگشتن وجودندارد. لذا با این همت و جسارت و جمع‌آوری انرژی کامل به آینده‌ای موفق امیدوار باشیم و یقین بدانید که انسانهای موفق کسانی هستندکه از پوسته تغییر رویکردها بیرون آمده و به سرچشمه تغییر نگرشها رسیده‌اند
غلامحسین زمان آبادی - گاهی آنقدر مشکلات و مسائل، انسان را احاطه میکند که قدرت تفکر را میگیرد و فرصتی داده نمیشود که به حل مشکلات بپردازد! تقسیم مشکلات به بخشهای جداگانه ، بتدریج در حل آنها فرصتی میدهد که هم قدرت تفکر را باز یابیم و هم امکان حل مسئله را فراهم کنیم.

هرگز نباید غرق در جزئیات بشویم و یا جزئیات باعث فراموشی اهداف اصلی شود.

گاهی لازم است بجای تغییر رویکرد به تغییر نگرش بپردازیم. گاهی لازم است چشمها را بشوئیم و جور دیگری نگاه کنیم و البته این کار از عهده هر کسی برنمیآید. این کار جرأت و شجاعت فوقالعادهای میخواهد که فرد به خود اجازه تغییر نگرش بدهد.

تغییرات مقطعی و موردی خوب است و پسندیده اما تغییر نگرش یک انقلاب درونی است که آثار بیرونی بسیار دارد. کسی که موفق میشود در خود تغییر نگرش ایجاد نماید و همه زوایای زندگی و تفکرات خود را در معرض یک طوفان وسیع قرار میدهد و تغییرات بنیادین را نباید فراموش کرد.

و یادمان باشد اگر قرار به تغییر نگرش باشد، باید گذشتهها را فراموش کرد و یادمان باشد بازگشت به گذشته نه تنها مشکلات را حل نمیکند، بلکه مشکلات را چند برابر افزایش میدهد. هرگز در تصمیمی درستی که گرفتهایم حتی یک قدم پای به عقب نگذاریم و بدانیم که پلی برای برگشتن وجودندارد. لذا با این همت و جسارت و جمعآوری انرژی کامل به آیندهای موفق امیدوار باشیم و یقین بدانید که انسانهای موفق کسانی هستندکه از پوسته تغییر رویکردها بیرون آمده و به سرچشمه تغییر نگرشها رسیدهاند.

حال با این توصیف اعتقاد ما بر این است که در اجرای اقتصاد مقاومتی در ورزش بجای تغییر رویکرد باید تغییر نگرش را در دستور کار خود قرار دهیم. اعتقاد داریم بجای ایجاد شرایط موازی و یا ترمیم مشکلات ورزش و یا پناه بردن به سیستم دفاعی از آموزههای ارزشی کشورمان باید تغییر نگرش در ساختار تربیت بدنی مبنای کار قرار گیرد. با توجه به بافت مقوله ورزش و تربیت بدنی چارهای نداریم تا به تغییر نگرش در همه قسمتها بپردازیم. لذا به همین سبب بود که تغییر مأموریت ارگانهای ورزش به ویژه وزارت ورزش و جوانان از حالت اجراء به حالت «نظارت» پیشنهاد شد. خلاصه آنکه اعتقاد داریم باید ساختار ورزش با تغییر نگرش به نهادی نظارتی کوچک و چابک شده و به ستاد برنامهریزی و یا تصمیمگیری مبدل شود. وزیر ورزش و جوانان باید با چشمانی باز و تیز بر همه امور تربیت بدنی، ورزش و ارگانها و تشکلهای جوانان نظارت تام و تمام داشته باشد. چون در این صورت امکان بهرهگیری میسر میشود. اما تا زمانی که از اداره تیمهای باشگاهی از پرسپولیس و استقلال گرفته تا کلیه فدراسیونها، هیئتهای ورزشی، ادارات تربیت بدنی استانها و شهرستانها و نیز خود وزارتخانه با دولت باشد، در برنامههای اجرایی برای نسل جوان و نوجوان امکان موفقیت کما اینکه در این چند سال شاهد ناکارآمدی و عدم موفقیت وزارت ورزش و جوانان و حتی سازمان تربیت بدنی بودهایم!

*عضو کارگروه ورزش حزب

https://shoma-weekly.ir/PMB0ps