ورزش

ضرورت بررسی وضع مدیریت باشگاهها

زمانی که نیم فصل لیگ برتر فوتبال به پایان رسید، فرصت بسیار خوبی بود تا لیگ برتر در ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد و موضوع مدیریت باشگاههای حاضر در لیگ برتر یکی از این موارد است. بنابر این ضرورت دارد که این موضوع مورد دقت قرار گیرد.
سید کاظم اولیایی- زمانی که نیم فصل لیگ برتر فوتبال به پایان رسید، فرصت بسیار خوبی بود تا لیگ برتر در ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد و موضوع مدیریت باشگاههای حاضر در لیگ برتر یکی از این موارد است. بنابر این ضرورت دارد که این موضوع مورد دقت قرار گیرد.
اگر خواسته باشم در مقام مقایسه مدیریت18 باشگاه لیگ برتر فوتبال را مورد واکاوی قرار دهم، مدیریت باشگاه سپاهان اصفهان را از بقیه موفقتر میدانم. اما در خصوص دو باشگاه پرطرفدار و با سابقه استقلال و پرسپولیس میتوانیم این گونه اظهارنظر کنیم که وقتی این دو باشگاه در مالکیت دولتی قرار دارند و وزیر ورزش رئیس مجمع پرسپولیس و استقلال به حساب میآید، متأسفانه قوانین دستگاه اداره کننده ورزش ما به هیچ وجه تغییر نکرده است و برخی از آنها به زمان طاغوت برمیگردد. در زمان مهندس مهرعلیزاده یک طرح جامعی تدوین شد و یک بخشهایی از آن به مرحله اجرا در آمد، اما پس از مهرعلیزاده این طرح متوقف شد. نکته دیگر آن که موضوع تیمداری و مالکیت استقلال و پرسپولیس به حالت گذشته اداره میشود و ساختار ورزش از لحاظ قوانین و مقررات، بعضاً از قوانین و مقررات قبل از انقلاب پیروی میکند. در صورتی که وقتی ما در تحریم هستیم و دنیای استکبار سعی میکند دریچههای دنیا را به روی ما مسدود کند، اگر ورزش ما بالنده و به روز باشد، میتوان از دریچه ورزش با دنیا ارتباط برقرار کرد و پیام فرهنگ و مردم ایران اسلامی را به دنیا ارائه داد، اما متأسفانه ورزش در چنین شرایطی قرار ندارد. اگر ما از جهات مقررات و قوانین به روز باشیم از لحاظ داخلی هم میتوانیم نشاط و شادابی را برای جامعه به ارمغان بیاوریم.
یکی از راههای به روز کردن مدیریت ورزش از جمله مدیریت باشگاههای کشور استفاده از افراد فارغالتحصیل رشته تربیت بدنی است که سالانه 300 نفر در این رشته فارغالتحصیل میشوند، اما معمولاً کسی از آنها استفاده نمیکند! بنابر این تا زمانی که وضعیت چنین است ما نمیتوانیم در مدیریت ورزش به طور کلی و مدیریت باشگاهها به طور جزئی شاهد یک بالندگی باشیم.

https://shoma-weekly.ir/2Aed7B