شهرستانها

ضربه کاری از طریق تهاجم فرهنگی

در روایات ما بسیار تأکید شده است که از پذیرش هدایای مشرکان و دشمنان اسلام پرهیز داشته باشید. با توجه به نکات مطرح‌شده می‌توان نتیجه گرفت که مسلمانان حق ندارند به حقوق غیر مسلمانان تجاوز نمایند و در برخورد با غیر پیروان اسلام کرامت اسلامی را لحاظ کنند در عین حال باید ساده‌اندیشی نیز نداشته باشند و کاملا متوجه این مسئله باید بود که انقلاب 22 بهمن سیلی محکمی بر صورت استعمار پیر انگلیس، اسرائیل و شیطان بزرگ آمریکا وارد کرده و سیاست‌های مزدورانه آنان را رسوا نموده است و به همین دلیل آنها مترصد فرصت هستند
سید موسی بلادیان - از کتاب ارزشمند مفاتیح الحیات آیتالله جوادی آملی آمده است که: امام صادق فرموده است که اگر فردی یهودی با تو همنشین شد با وی به نیکی همنشینی کن. حضرت امیرالمومنین نقل میکند که پیامبر از یک بیمار یهودی عیادت کرد.

همچنین رسول گرامی اسلام به اصحاب خود فرمودند که بی اجازه از میوههای اهل کتاب استفاده نکنید. در جلد اول کتاب جامع الصغیر آمده است که حضرت امیرمومنان در دوران خلافت خود در کوفه روزی با مردی غیر مسلمان همسفر بود و به هنگام جداشدن از او، وی را بدرقه کرد.

این کار سبب شگفتی و پرسش فرد غیر مسلمان شد. پاسخ امام این بود که پیامبر خدا اینگونه به ما فرمان داده است و این رفتار کریمانه موجب شد فرد غیر مسلمان اسلام آورد و بالاخره محمدبن مسلم از امام باقر درباره مردی که پزشکی نصرانی یا یهودی وی را مدارا کرد و برایش دارو تهیه کرده است پرسید و امام پاسخ فرمودند که اشکالی ندارد، همانا شفا به دست خدای متعال است.

مطلب را به فرمایش حضرت امیرمومنان علی(ع) زینت میدهیم که فرمود به من خبر رسید که مردی از لشکر شام به خانه زنی مسلمان و زنی غیر مسلمان که در پناه حکومت اسلامی بود وارد شده و خلخال و دستبند و گردنبند و گوشوارههای آنان را غارت کرده است این حادثه برای من بسیار تلخ است و اگر مسلمانی از این رخداد تلخ از روی تأسف بمیرد بر او سرزنشی نیست؛ بلکه نزد من ستوده است بلکه اسلام مسلمانان را به دلبستگی به اهل کتاب غیرمسلمان نهی کرده است.

آیه82 سوره مائده میفرماید: سرسختترین مردم را در دشمنی با مسلمانان یهودیان و مشرکان خواهی یافت. گرچه ممکن است برخی از اهل کتاب واقعا مومن باشند؛ لیکن نباید هوشیاری را از دست داد و ضرورت هست که برخورد با آنان محتاطانه باشد .

حضرت علی(ع) فرمود که در دیدار با اهل کتاب آغاز به سلام نکنید و هرگاه آنان به شما سلام کردند در پاسخ بگویید و علیکم (اصول کافی جلد 2 ص 649)

بیشک این نهی به جهت پیشگیری از تأثیر فرهنگ و اعتقادات آنان بر مسلمانان است. رسول خدا میفرماید: اگر مومنی مرا به غذای خود فراخواند اجابت میکنم و این کار جز دین خداست؛ ولی خدا مرا در استفاده از رهتوشه و غذای مشرکان و منافقان منع کرده است.

در روایات ما بسیار تأکید شده است که از پذیرش هدایای مشرکان و دشمنان اسلام پرهیز داشته باشید. با توجه به نکات مطرحشده میتوان نتیجه گرفت که مسلمانان حق ندارند به حقوق غیر مسلمانان تجاوز نمایند و در برخورد با غیر پیروان اسلام کرامت اسلامی را لحاظ کنند در عین حال باید سادهاندیشی نیز نداشته باشند و کاملا متوجه این مسئله باید بود که انقلاب 22 بهمن سیلی محکمی بر صورت استعمار پیر انگلیس، اسرائیل و شیطان بزرگ آمریکا وارد کرده و سیاستهای مزدورانه آنان را رسوا نموده است و به همین دلیل آنها مترصد فرصت هستند که ضربه کاری را بر ما وارد نمایند و امروز تمامی تلاش و توان آنها مصروف تهاجم فرهنگی است که نمونه آن ماهوارههای متعدد است تا بلکه بتوانند اکنون که در نبرد سخت نتیجهای نگرفتهاند از طریق جنگ نرم تأثیرگذار باشند و اینجاست که هر مسلمان پاکدامن و آگاه باید به شدت مراقبت نماید تا دشمنان خدا به سرزمین اسلامی ما رخنه و نفوذی نداشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/QvMx48