ورزش

صعود ایران به جام جهانی در گرو پیروزی بر لبنان

تیم ملی فوتبال ایران به سرمربیگری کارلوس کی روش پرتغالی در حالی روز سه شنبه این هفته 21 شهریور در ورزشگاه اصلی بیروت به مصاف لبنان می‌رود
شاهین تهرانی - تیم ملی فوتبال ایران به سرمربیگری کارلوس کی روش پرتغالی در حالی روز سه شنبه این هفته 21 شهریور در ورزشگاه اصلی بیروت به مصاف لبنان می‌رود که تعدادی از یاران اصلی اش را به دلایل مختلف در اختیار ندارد.
بعد از اینکه خسرو حیدری هم مصدوم شد، تعداد ستارگان مصدوم تیم ملی ایران به عدد چهار رسید. آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، مجتبی جباری و اشکان دژاکه، کارلوس شاید مربی خوش اقبالی باشد که ستارگانش را درست در آستانه بازی با ضعیف‌ترین تیم گروه از دست داده و شاید هم همین نکته به ظاهر خوشایند از بدشانسی‌های وی باشد!
او خوش اقبال است چون اگر هر کدام از این ستارگان در مقابل تیمهایی چون کره جنوبی و ازبکستان مصدوم می‌شدند، اوضاع به مراتب بدتر می‌شد و بدشانس است چون در چنین شرایطی شاید مصدومیت چند بازیکن منجر به برابر شدن قوای فنی دو تیم شده و در نهایت نتیجه‌ای را رقم بزند که مورد علاقه هیچکدام از فوتبالدوستان ایرانی نیست و بار دیگر نگرانی‌ها نسبت به آینده تیم ملی و سرنوشتی که قرار است در این بازی برای فوتبال ایران رقم بخورد افزایش پیدا کرده است.
اینکه توقع داریم تیم ملی از بیروت با هر سه امتیاز بازی باز گردد، توقع زیادی نیست. تیمی که می‌خواهد به جام جهانی برود باید آن قدر آماده باشد که در برابر تیمهای درجه دوم آسیایی – مثل لبنان – کم نیاورد و حتی در صورت مصدومیت و محرومیت یاران اصلی هم باید بتواند که از سد چنین تیمهایی عبور کند، اما تجربه نشان داده که بازی در برابر تیمهایی مثل لبنان و سوریه به هیچ وجه آسان نیست و اوضاع در عمل، بدتر و دوست نداشتنی‌تر از آن چیزی از آب در می‌آید که ما در ذهنمان می پروراندیم! ما به تنها چیزی که فکر می کنیم حضور در جام جهانی 2014 برزیل است.
لبنان باید نقطه پرواز تیم ملی باشد. اگر کارلوس کی روش ساربان ماهری است، باید مهارتش را در بیابانی به زیبایی بیروت (که عروس خاورمیانه است) به رخ بکشد و نبودن چند ستاره هم البته نباید منجر به آن شود که آسمان پرستاره فوتبال ایران، خالی و کم نور به نظر برسد. فوتبال ما برای پرکردن جای مصدومین امروزش گزینه‌های خوبی در آستین دارد!
کارلوس کی روش در لبنان امتحان نهایی می‌دهد! اگر او در مقابل حریفی که اکنون در انتهای جدول جای گرفته موفق و سربلند عمل نکند، تقریباً نیمی از بازی را باخته و باید برای رسیدن به برزیل چشم به راه معجزات باشد! او در این بازی عیار واقعی فنی‌اش را عیان می‌کند و چه خوشحال می شویم اگر او واقعاً بتواند چنین کرده و مخالفان و منتقدانش را ساکت کند!
سه شنبه21 شهریور، روز هوشیاری و حضوری شایسته در جام جهانی 2014 برزیل است، چون پیروزی بر لبنان راه این صعود را هموار می سازد.

https://shoma-weekly.ir/w3YnJG