اقتصاد

صرف درآمد نفتی برای هزینه جاری ضد برنامه ششم است

میرمحمد صادقی گفت: صرف درآمدهای نفتی برای هزینه جاری ضد رویه‌های توسعه، ضد برنامه ششم توسعه و ضداقتصاد مقاومتی است.
عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت باید با طرق متعدد قانونی چتر مالیاتی خود را همه‌گستر کند و از سویی با جلوگیری از قاچاق کالا بتواند درآمد حاصل از عوارض گمرکی را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمادولت باید چتر مالیاتی خود را همه‌گستر کند، علاء میرمحمد صادقی افزود: با توجه به برنامه ششم توسعه، بودجه جاری دولت باید متکی به درآمدهای مالیاتی باشد از سوی دیگر دولت باید سعی کند وابستگی خود را به درآمدهای نفتی کاهش دهد.

وی اضافه کرد: از برنامه سوم توسعه به بعد همه قوانین به کاهش وابستگی به بودجه نفت تأکید دارد؛ اگر ما بتوانیم درآمد حاصل از نفت را در بودجه عمرانی، صندوق ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی پس‌انداز یا هزینه کنیم در آن صورت می‌توانیم بگوییم که بودجه آن سال در جهت روندهای کلی توسعه‌ای عمل می‌کند اما هر زمان درآمد حاصل از فروش نفت، صرف هزینه جاری و عمومی دولت شود در آن صورت است که نمی‌توانیم بگوییم که دید کلان توسعه‌ای داریم یا در مسیر توسعه متوازن گام برمی‌داریم.

میرمحمد صادقی گفت: صرف درآمدهای نفتی برای هزینه جاری ضد رویه‌های توسعه، ضد برنامه ششم توسعه و ضداقتصاد مقاومتی است. از این رو معتقدم که لایحه بودجه نشان از حرکت دولت در مسیر توسعه ندارد.

عضو هیئت رئیسه اتاق تهران گفت: در بودجه سال 97 دولت توانسته تا حدودی وابستگی به درآمد نفتی را کاهش دهد ولی این کافی نیست و باید به سمت قطع صد در صدی وابستگی حرکت کرد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران افزود: مهم‌ترین راهکار برای دولت و برای راه‌یابی مسیر توسعه‌ای کشور، عمل به دستورات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی راهی مشخص برای رسیدن به هدفی مشخص است و آن هدف خودکفایی، عدم وابستگی به درآمد نفت و درنتیجه تولید و افزایش درآمدهای مالیاتی دولت است.

https://shoma-weekly.ir/BBZDes