اقتصاد

صادرات محور شدن بودجه موجب رونق خواهد شد

حمایت از تولید ملی یعنی اقتصاد مقاومتی، پس باید همه‌جانبه از تولید حمایت کرد.
عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه بودجه 97 باید تولیدمحور شود، گفت: نمایندگان مجلس نارسایی‌های موجود در لایحه بودجه را برطرف کنند.
علاء‌ میرمحمدصادقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران در جریان بررسی لایحه بودجه 97 در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتظار ما از نمایندگان مردم در مجلس، بررسی دقیق ابعاد و محتوای لایحه بودجه سال 97 است.

وی با اشاره به اینکه قالب کلی لایحه بودجه 97 باید تولیدمحور باشد، تصریح کرد: تولیدمحور به این معنا که دولت در لایحه بودجه بندهایی را آورده باشد که معنای حمایت از تولید ملی بدهد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان تهران با تأکید بر اینکه حمایت از تولید ملی یک اصل مهم برای رونق اقتصادی کشور است، اضافه کرد: حمایت از تولید ملی یعنی اقتصاد مقاومتی، پس باید همه‌جانبه از تولید حمایت کرد.

میرمحمدصادقی افزایش صادرات را عامل مهم در رونق اقتصادی و قرار از مشکلات برشمرد و تصریح کرد: لایحه بودجه 97 باید رنگ و بوی صادرات‌محوری هم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نارسایی‌های موجود در لایحه بودجه را برطرف کنند، اضافه کرد: با دقت بالا باید ساختار لایحه بودجه 97 را بررسی و غلط‌گیری کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان تهران با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی چه ایرادی دارد که از کارشناسان خبره در امور مختلف به‌ویژه بازرگانی و تجارت دعوت کنند، تصریح کرد: تا اظهارنظر کارشناسان را هم بشنوند.

میرمحمدصادقی اشتغال جوانان را ازجمله مشکلات مهم جامعه دانست و با تأکید بر اینکه دست دولت از طریق بودجه 97 برای اشتغال‌زایی باز شود، اظهار کرد: تمام این اهداف تنها با حمایت از تولید ملی محقق می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/tnoYlc