اقتصاد

صادرات ما رو به تعطیلی می‌رود

عضو اتاق بازرگانی ایران در خصوص مسئله سوئیفت اظهار داشت: ال‌سی‌ها فقط برای بخش دولتی بازگشایی شده و دولت تلاش می‌کند تا این مشکل را برای بخش خصوصی هم حل کند و احتمالا تا اردیبهشت ماه سال آینده بتواند این کار را انجام دهد.

اسدالله عسگراولادی عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص مسئله سوئیفت اظهار داشت: سوئیفت بازشده است ولی این بازگشایی برای ال‌سی و روابط بانکی کارساز نیست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: سوئیفت برای همه‌ی بانک‌ها باز شده ولی پرداخت و دریافت بانک‌های ما و بانک‌های اروپایی هنوز برقرار نشده است.

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه قرار بود با رفع تحریم‌ها مشکل سوئیفت حل شود گفت: هنوز تحریم‌های بانکی‌ ما حل نشده، گشایش‌ ال‌سی‌ها در غیر بخش دولتی هنوز حل نشده و بخش خصوصی ما نمی‌تواند پول صادرات را وارد کشور کند.

عسگراولادی با بیان اینکه اگر شرایط بدین صورت باشد صادرات ما رو به تعطیلی می‌رود گفت: ال‌سی‌ها فقط برای بخش دولتی بازگشایی شده و دولت تلاش می‌کند تا این مشکل را برای بخش خصوصی هم حل کند و احتمالا تا اردیبهشت ماه سال آینده بتواند این کار را انجام دهد.

https://shoma-weekly.ir/uPyms8