اقتصاد

صادرات دروازه اشتغال ثابت و مولد است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ارتقای سطح کیفی محصولات را گام نخست برای صادرات موفق دانست.
حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی درجمع مسئولان کارخانه شیر و لبنیات اتسای قم گفت: برای موفقیت در امر صادرات باید به امر کیفیت محصولات توجه شود درغیر این صورت نمیتوان سهمی را در بازارهای داخلی و جهانی کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: صادرات دروازه اشتغال ثابت و مولد است، بنابراین تولید کنندگان و سرمایه گذاران باید این نکته را در فعالیتهای اقتصادی خود مدنظر داشته باشند.

بنایی ادامه داد: در صورت بیتوجهی به کیفیت و نیاز مورد تقاضای مصرف کنندگان به مرور زمان از بازار حذف میشویم. معاون استاندار قم با تاکید بر صادرات به عنوان یکی از نکات مهم و با اهمیت تولید افزود: صنایع لبنی دارای ارزش افزوده بالایی است که در استان قم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. وی یادآور شد: محصولات شیر و لبنیات دارای بازده مطلوبی است ولی نیازمند مدیریت صحیح برنامه ریزی صحیح دارد. صاحبان صنایع باید به راهکارهای مختلف چون تجهیزات به روز و مدرن و مسایل مدیریتی جهت توسعه توجه داشته باشند. وی وجود کارخانه شیر را از مزایای قابل توجه برای ایتام عنوان کرد و گفت: باید گامهای لازم جهت سودآورتر شدن این کارخانه برداشته شود تا درآمد حاصل از آن صرف ایتام استان شود. کارخانه محصولات لبنی اتسا زیر نظر انجمن تکفل و سرپرستی ایتام استان قم فعالیت میکند و درآمد حاصل از این کارخانه صرف ایتام قمی میشود.

https://shoma-weekly.ir/K64AsN