ورزش

شیطنت «فیلا» برای تخریب «بنا»!

در میان تعجب همگان و از سوی فدراسیون جهانی کشتی(فیلا) عبداله چمن گلی سرمربی تیم ملی جوانان کشورمان به عنوان بهترین مربی کشتی فرنگی دنیا در سال 2012 برگزیده شد!
امید توکلی- در میان تعجب همگان و از سوی فدراسیون جهانی کشتی(فیلا) عبداله چمن گلی سرمربی تیم ملی جوانان کشورمان به عنوان بهترین مربی کشتی فرنگی دنیا در سال 2012 برگزیده شد!
به رغم تمام احترامی که برای «عبداله چمن گلی» به عنوان یک مربی جوان و تحصیلکرده قایل هستم و با عنایت به این که انتخاب یک ایرانی در هر شرایطی باعث افتخار است و جای بسی خوشحالی دارد ولی نادیده گرفتن «محمد بنا» بسیار مشکوک به نظر می‌رسد.
هر کسی که کمترین آشنایی را با الفبای کشتی داشته و این خبر را شنیده باشد شگفت‌زده شده و حسابی حیرت کرده است! کار به جایی رسیده که حتی صدای حسن رنگرز نایب رئیس فدراسیون کشتی کشورمان هم در آمده و گفته است:
«باید کسی به عنوان بهترین مربی سال 2012 جهان انتخاب می‌شد که توانسته است سه مدال طلای المپیک را برای ایران به ارمغان بیاورد و همه ما از این تصمیم فدراسیون جهانی کشتی و نادیده گرفتن محمد بنا آچمز شده ایم!»
به راستی معیار انتخاب برترین مربی کشتی فرنگی جهان از دید «فیلا»یی‌ها چیست؟
لابد دشمنان قسم خورده کشتی ایران در فیلا نمی‌دانند عبداله چمن گلی را محمد بنا به فدراسیون کشتی کشورمان معرفی کرده ولی حتم بدانید از نتایج ضعیف تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران به سرمربیگری همین عبداله چمن گلی باخبرند.
تیمی که به لطف درایت و زحمات (!) عبداله چمن گلی با کسب یک مدال نقره و دو مدال برنز به عنوان چهارمی جوانان جهان دست یافت در حالی که از تصاحب حتی یک مدال طلا باز ماند و...
آخر چگونه است که محمد بنا با سه مدال طلای المپیک و ایستادن بر سکوی قهرمانی لندن آن هم برای اولین بار در تاریخ کشتی ایران، نمی‌تواند به عنوان برترین مربی دنیا در سال 2012 برسد و چمن گلی می‌تواند؟ البته این شیطنت‌ها چیزی از زحمات محمد بنا را کم نمی‌کند و مردم خودشان بهترین قاضی هستند و بهتر از هر کسی می‌دانند عملکرد چه کسی شایسته تقدیر است.
البته این اتفاق برای اولین بار نیست که رخ داده و خلاقیت(!) و ابتکار زعمای فدراسیون جهانی کشتی بارها به اثبات رسیده است اما آنچه این مطلب را به درازا می‌کشاند شیطنت فیلانشینان برای تخریب سرمربی کاربلد و مؤثر ایرانی است.
شاید خوش باوران و خوش‌خیالان این انتخاب مضحک – با عذرخواهی از عبداله چمن گلی- فدراسیون جهانی کشتی را یک اشتباه ساده بخوانند ولی ما نمی‌توانیم هرگز چنین تصوری داشته باشیم.

https://shoma-weekly.ir/FJlNT1