ورزش

شکست چند باره آمریکا از ایران

نخستین دوره مسابقات لیگ کشتی آزاد و فرنگی جهان در ایران و شهرهای جویبار و آبادان برگزار شد .
امید توکلی- نخستین دوره مسابقات لیگ کشتی آزاد و فرنگی جهان در ایران و شهرهای جویبار و آبادان برگزار شد .

این رقابتها به پیشنهاد و ابتکار «رسول خادم» رئیس شناخته شده فدراسیون کشتی کشورمان و موافقت اتحادیه جهانی کشتی به انجام رسید. بدون شک تداوم این لیگ میتواند کشتی دنیا را در کانون توجهات قرار داده و پای اسپانسرهای بزرگ را به کشتی باز کند.

شاید بپرسید: هدف «رسول خادم از برگزاری این مسابقات در ایران چه بود؟

در جواب این پرسش باید به ماجرای حذف کشتی از المپیکها ا شاره کنیم. همان طور که مستحضرید برخی کشورهای صاحب نفوذ در کمیته بین المللی المپیک چند سالی است به دنبال حذف رشته کشتی از المپیک هستند و تلاش میکنند به هدف خود برسند.

در چنین شرایطی «رسول خادم» رئیس فدراسیون کشتی کشورمان آستین همت را بالا زده تا برای برگزاری مسابقات لیگ کشتی جهان ضمن توسعه این رشته توجه همگان را به کشتی جلب کرده واز این اتفاق جلوگیری کند.

اولین اقدام رسول خادم هم برگزاری لیگ کشتی ازاد و فرنگی در ایران بود. هر چند در اولین دوره رقابتهای لیگ کشتی آزاد جهان تیم های سرشناس روسیه، آذربایجان، گرجستان، بلاروس و ژاپن غایب بودند، اما حضور 11 کشور خارجی باعث امیدواری بود.

همین که برای اولین بار کشورهایی چون برونئیف بنگلادش، افغانستان ، سوریه و... را که جایگاهی در کشتی جهان ندارند در این رقابتها دیدیم به معنای توسعه این رشته است و جای بسی خوشحالی دارد و خیلیها باید مدیریت را از رسول خادم یاد بگیرند.

در واقع برگزاری این رقابتها باعث ترغیب کشورهاست و فدراسیون کشتی ایران نیز نخستین گام را برای کشتی جهان برداشت. حال پرسش دیگری مطرح میشود:

از این میزبانی و گشادهدستی فدراسیون کشتی ایران چه چیزی نصیب ما خواهد شد؟

فدراسیون کشتی تمهیداتی فراهم آورد. علاوه بر اختصاص یکصد هزار دلار پاداش نقدی، هزینه بلیت رفت و برگشت تیمها و اقامت و اسکان کشتی گیران خارجی را نیز متقبل شد و باید دید از این همه سرمایهگذاری چه عاید کشتی ایران شده است؟

البته در بحث فنی ما توانستیم چند بار دیگر(!) کشتیگیران آمریکایی را شکست بدهیم.

اما پیشنهاد میکنیم «رسول خادم»رئیس علیرضا حیدری نایب رئیس و سایر دوستان فدراسیون نشین از برگزاری چنین رقابتهایی بهره بیشتری را برده و ما بتوانیم با رایزنی با سایر کشورها در آیندهای نزدیک شاهد کسب کرسیهای بینالمللی بیشتری در کشتی از سوی ایران باشیم.

https://shoma-weekly.ir/waiZN7