ورزش

شکست عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها

فلسطین و اسراییل هر دو در جام جهانی حضور ندارند ولی جو ایجاد شده علیه رژیم صهیونیستی به قدری است که خبرنگاران آنها خود را اهل اکوادور یا آلمان جا میزنند و جرات فاش کردن هویت اصلی خود را ندارند.

در نقطه ی مقابل اما مسلمانان به حمایت از فلسطین می پردازند به گونه ای که پس از هر بازی پرچم فلسطین در بین تماشاگران و برخی از تیم های مسلمان همچون مراکش به اهتزار در می آید.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در این مورد می نویسد: " تیم‌ها و هواداران کشورهای عربی حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از این ویترین جهانی برای نمایش مسئله فلسطین در داخل زمین و روی سکوها استفاده کرده‌اند و در هر جا از ورزشگاه‌ها نشانه‌هایی از فلسطین به چشم می‌خورد."

«میدل ایست» هم در گزارشی نوشت: "جو و فضای پررنگ حمایت از فلسطین در حاشیه برگزاری جام‌جهانی، پیام مهمی به سیاستمداران عرب دارد و نشان دهنده رد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در میان مردم عرب است"

فلسطین و رژیم صهیونیستی هچکدام در جام جهانی حاضر نبودند اما بازنده اصلی جام جهانی رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی بودند که تمام تلاش خود را برای عادی سازی این روابط به کار بردند، اما جام جهانی و اهتزار پرچم فلسطین نشان داد که پایمال کردن آرمان فلسطین توهمی بیش نیست.

در این میان اما رسانه های اصلاح طلب در اقدامی عجیب به دلداری رژیم صهیونیستی پرداختند. روزنامه هم میهن- به مدیرمسئولی کرباسچی- نوشت: "دیپلماسی ورزشی ایران در مقابل اسرائیل نشانه‌ای از صداقت و شجاعت در خود ندارد. سیاستی هزینه‌زا که منتقدان آن در سال‌های گذشته بیشتر و بیشتر شده‌اند. چون براساس تجربه‌های قبلی، سازمان‌های مسئول در شرایط محرومیت، ورزشکاران را تنها گذاشته‌اند و هیچ حمایتی صورت نداده‌اند. سیاستی که اشک و آه ورزشکاران را در پی داشته است. چنین تصمیم‌هایی جز فریب و ریا چیز دیگری نیست و در نهایت کسی که هزینه می‌دهد ورزشکار است و نه سیاستمداران و تصمیم گیرندگان اصلی"

پر بی راه نبود که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صراحت اعلام کرد که "اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند"! و شیمون پرز، رئیس جمهور رژیم کودک کش اسرائیل گفت "اصلاح طلبان به نمایندگی از اسرائیل با رژیم اسلامی ایران می جنگند!"

https://shoma-weekly.ir/68dpFY