اندیشه

شور و شعور حسینی عاشورائیان

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) عزاداران حسینی و هیئت‌های عزاداری در اقصی نقاط ایران اسلامی، در شهر و روستا و هر کوی و برزن اقدام به عزاداری برای مظلومیت سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش کردند.

مردم ایران با حضور در هیئت‌های عزاداری در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عزاداری و هر یک به نحوی ارادت و عشق خود را به امام حسین(ع) نشان دادند.

عزاداران بار دیگر عهدی ماندگار با سیدالشهدا (ع) بستند که تا جان در بدن دارند رهرو مسیر ولایت و امامت آل علی باشند.

و البته یکی دیگر از ویژگیهای عزای حضرت سیدالشهدا(ع)، حضور پیروان همه ادیان ابراهیمی در این مراسم است که امسال هم در نقاط مختلف کشور شاهد حضور هموطنان با هر اعتقاد و آئین و مسلکی در مراسم عزاداری امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و یاران باوفایشان بودیم.

عزاداری سالار شهیدان در قلب جهانیان

همچنین مراسم عاشورای حسینی با حضور گسترده و پر شور عاشقان و دلباختگان سالار شهیدان در کشورهای مختلف جهان برگزار شد.

عزاداری روز عاشورا در نیویورک

در روز حسین در نیویورک سوگواران حسینی در دسته‌های عزاداری برای امام حسین علیه السلام سینه زنی کردند.

فرانسه و عزاداری در روز عاشورا

به گزارش خبرنگاران مراسم عزاداری و نماز ظهر عاشورا در مرکز اسلامی فرانسه برگزار شد.

سوگواری عاشورای حسینی در شهرهای بزرگ افغانستان

عاشقان ابا عبدالله الحسین( ع ) در شهرهای بزرگ افغانستان، مراسم عاشورای حسینی را پرشور برگزار کردند.
هزاران نفر از پیروان مکتب عاشورا با حضور گسترده در اماکن عمومی در شهرهای بزرگ افغانستان از جمله قندهار، هرات ، غزنی، بامیان و مزارشریف آیین عزاداری عاشورای حسینی را با شکوه برگزار کردند و بار دیگر حفظ شعائر دینی را مورد تاکید قرار دادند.

عاشورای حسینی در سوریه

در روز عاشورای حسینی، مردم عزادار در سوریه برای عرض تسلیت شهادت ابا عبدالله و یاران با وفایش در زینبیه و نیز به جوار مرقد دختر سه ساله اش در دمشق مشرف می‌شوند.

همایش عظیم عاشورائیان در استانبول ترکیه

همایش بزرگ عاشورایی با حضور عزاداران و شیفتگان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در زینبیه استانبول واقع در منطقه هالکالی، بخش اروپایی بزرگترین شهر ترکیه برگزار شد.

جلوه‌های عشق و دلدادگی در بیش از ۱۰۰ شهر و منطقه روسیه

بیش از یکصد شهر و منطقه در روسیه، در شب و روز عاشورای حسینی، صحنه عزاداری رهروان مکتب اباعبدالله الحسین (ع) بود.

برگزاری مراسم سوگواری در روز عاشورای حسینی در پکن‌

ارادتمندان وعاشقان حضرت سیدالشهدا با برپایی مراسم عزاداری در پکن پایتخت چین در رثای سرور و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران با وفایش اشک ماتم ریختند.
علاقه مندان به حضرت امام حسین (ع) سومین امام شیعیان در روز عاشورا در فضایی آکنده از حزن واندوه بر سرو سینه زدند واشک ریختند.

عزاداری شیعیان جمهوری آذربایجان در عاشورای حسینی


عاشقان ودلداگان حسینی در جمهوری آذربایجان یک صدا لبیک یاحسین سر دادند و مراسم عاشورای حسینی را باردیگر باشکوهی وصف نشدنی برگزار کردند.

برگزاری مراسم روز عاشورا و حمایت از ملت فلسطین در صنعا و صعده

تجمع گسترده ای به مناسبت روز عاشورا، روز شهادت امام حسین(ع) در صنعا پایتخت یمن برگزار شد. شرکت کنندگان در این مراسم همچنین حمایت خود را از فلسطین اعلام کردند.
شمس الدین شرف الدین مفتی یمن درباره سیره امام حسین (ع) سخن گفت و درباره مسئله فلسطین هم تاکید کرد یمن حامی فلسطین است و یمنی ها با هرچه در اختیار دارند از فلسطین حمایت می کنند.

https://shoma-weekly.ir/awjm9T