شهرستانها

شورای شهر رشت مانع قطع درختان کهنسال شود

مردم رشت با اقداماتی مواجه شده‌اند که در آن به قطع درختان با 50 سال سابقه، مبادرت ورزیده‌اند که فاجعه است.
حسن کربلایی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گیلان گفت: اخیرا در خیابان امام خمینی رشت درختان را نهتنها سر بریدند، بلکه آنها را از ریشه بیرون آوردند آیا این شهر متولی و دلسوز ندارد؟

کربلایی افزود: مردم رشت با اقداماتی مواجه شدهاند که در آن به قطع درختان با 50 سال سابقه، مبادرت ورزیدهاند که فاجعه است.

وی خاطرنشان کرد: تخریب درختان کهنسال که از عوامل مهم سالمسازی محیطزیست به شمار میروند تحت هر عناوینی که باشد تخریب تنفس سالم انسانها محسوب شده و محکوم است.

دبیر استان گیلان یادآور شد: اینکه بعضیها بخواهند به اسم اجرای پروژه BRT و حل مشکل ترافیکی شهر به ایجاد مشکلاتی بزرگتر دامن بزنند در هیچ منطقی پذیرفته نیست.

این فعال سیاسی در استان با اشاره به این نکته که وظیفه کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر است که در این مقوله ورود کند اذعان داشت: لازم است این کمیسیون وارد شده و با اتخاذ تصمیمات درست مانع از این بیتدبیریها در رشت میشد؛ زیرا اگر با این عوامل برخورد جدی نشود بیتردید به کل استان ما سرایت خواهد کرد.

کربلایی در خاتمه افزود: ما از صاحبان قلم و از شورای شهر رشت و همچنین از رسانه ملی و مطبوعات و از همه مهمتر از سازمان محیطزیست انتظار داریم در برابر اینگونه معضلها از خود حرکتی و اقدامی نشان بدهند تا بتواند مانع از این خودسریها بشود.

https://shoma-weekly.ir/TN2DCU