شهرستانها

شهدا، شرمنده‌ایم

اینک شهدا نظاره‌گر ما هستند، اما درد ما از آن عده‌ای است که با اندیشه و بیان و اعمال و کردارشان خون شهیدان را پایمال می‌کنند و ما را از آن‌ها شرمنده می‌سازند. عکس شهدا را می ببیند و عکس آنچه شهدا از ما خواسته‌اند عمل می‌کنند.
محمد حسن آلاله- اینک که دهه فجر دیگری را گذراندیم بار دیگر گلواژه شهید در اذهانمان میدرخشد و ما را به اندیشه آرمانیمان سوق میدهد. آری شهیدان از ارکان و پایههای اصلی و اساسی اسلام و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و باید گفت که نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران با خون شهیدان آبیاری شده و امروز به درختی تنومند تبدیل گردیده است.

وجببهوجب خاک این سرزمین با قطرهقطره خون شهیدان آمیخته است و با لطف و عنایت الهی این شهیدان بودند که دین و آیین ما را حفظ کردند و سرزمین ما ایران را در طول این سالیان از گزند دشمنان دور کرده و محفوظ ساختند. شهیدان به خون خفتهای که همه هستی و جانشان را دادند تا جان و هستی ما حفظ شود، آنها از خود گذشتند تا ما به زندگی خود ادامه دهیم. شهیدان رفتند اما درس ایثار، مقاومت و ایستادگی را تا سرحد گذشتن از جان خود به ما آموختند؛ بنابراین آرامش و آسایش و امنیت امروز ما مدیون خون این شهیدان است.

شهیدان انقلاب اسلامی، شهیدان دفاع مقدس، شهیدان مدافع حرم و همه شهیدانی که با دادن خون خود موجب شدند ایران اسلامی ما امروز سربلند و راستقامت در برابر جهانیان بایستد و به خود افتخار کند و ازاینجهت همه ما به شهیدان مدیون هستیم.

اما شهیدان در وصیتهایشان از ما خواستند تا پاسدار حرمت خونشان باشیم، به اهداف و آرمانهای بلند اسلام و انقلاب اسلامی وفادار بمانیم و ارزشها و باورهای اصیل اسلامی و انقلابی را حفظ کنیم. آنها از ما خواستند تا درد دین داشته باشیم و درد مردم را بفهمیم، به فکر هم باشیم، طمع به مال دنیا نکنیم، به دشمن لبخند نزنیم و خلاصه اینکه قدر امام، رهبر و نظام را بدانیم.

اینک شهدا نظارهگر ما هستند، اما درد ما از آن عدهای است که با اندیشه و بیان و اعمال و کردارشان خون شهیدان را پایمال میکنند و ما را از آنها شرمنده میسازند. عکس شهدا را می ببیند و عکس آنچه شهدا از ما خواستهاند عمل میکنند.

آری اگرچه هنوز همگروهها و آدمهای زیادی هستند که به اسلام و انقلاب وفادارند و دغدغه حفظ نظام رادارند و دل میسوزانند، اما گروهها و افراد دیگری هم هستند که بیخیال و بیتفاوت از کنار همه این ارزشها و آرمانها میگذرند و کاری به کار انقلاب و نظام و مردم ندارند و فقط به دنبال کسب سود بیشتر و منافع شخصی خود هستند و درتلاشند در وصول ذخایر دنیا، ره صدساله را یکشبه بپیمایند.

امروزه گروهی ربا میدهند و گروهی ربا میخورند، گروهی قاچاق میخرند و گروهی از قاچاق میخورند، گروهی مواد میفروشند و گروهی مواد میکشند، گروهی دیگر بیتوجه به باورهای دینی و اخلاقی در امانتها خیانت کردند و به اختلاس گرهای میلیاردی معروف شدند.گروهی دیگر سالها حقوق نجومی گرفتند و صدایش درنیامد تا اینکه صدایش را درآوردند و جالب اینکه برخی دوستانشان آنها را ذخیره انقلاب و نظام لقب دادند و این در حالی است که بعضی مردم این روزها در سختی معیشت دنیا، روزگار به سر میکنند. و گروهی دیگر تابعیت دوگانه گرفتند تا که ...گروهی دیگر شیطان بزرگ، آمریکا را تطهیرش میکنند، آنها که با دادن آخرین هستی هستهایمان به برجامی دلخوش کردهاند که اینک بارأی چند نماینده پارلمان آمریکا به خطر افتاده و منتظریم تا اوبامایی که هیچوقت اوباما نبوده و نیست آن را وتو کند، اگرچه او هم اگر وتو کند، بازهم ترامپی هست که به دنبال بی فرجام کردن کل این بر جام باشد.آری دشمن امروز جنگ نرم را بهجای جنگ سخت در پیشگرفته، امروز دشمن با فضای مجازی و با ماهواره و جنگ رسانهای به سراغ ما آمده است، به فرهنگ اسلامی و ملی ما شبیخون زده و در حال استحاله ماست.امروز طلاقها زیاده شده و ازدواجها کم و خانوادهها پریشان از جداییها و بیوفاییها، از سوی دیگر بیکاری و گرانی، بیحجابی و بدحجابی، خانهنشینی شایستهها و ورود نفوذیها، رانتها و زمینخواریها، بداخلاقیها و بسیاری از مشکلات و معضلات دیگر که امروز گریبان جامعه ما را گرفته و شاید همه از این است که راه شهدا را گم، نامشان را فراموش کرده و دین خود را به آنها ادا نکردهایم. پس ای شهدا ما شرمندهایم. شرمندهایم از اینکه نتوانستهایم بهخوبی راه شمارا ادامه دهیم. باشدکه همگی از این فرصت محدود استفاده کرده و ادای دین کنیم تا شرمنده شهیدان نباشیم.

*قائممقام دبیر استان خوزستان

https://shoma-weekly.ir/HElb7P