شهرستانها

شهدای مؤتلفه شهدایی انقلابی بودند

شهدای مؤتلفه انقلابی بودند که فعالیت‌های خود را در سایه مرجعیت سازماندهی می‌کردند و هرگز بر اساس درک شخصی و احساسی به نام اسلام و انقلاب عمل نمی‌کردند.
به گزارش خبرگزاری «فارس»، نادر مقدسی در نشست هفتگی این حزب در اراک ضمن تقدیر از حضور مردم در بزرگداشت سالروز رحلت حضرت امام(ره) و قیام 15 خرداد گفت: یکی از ویژگیهای مجلس دهم حضور اقلیت قدرتمندی از مستقلین است که میتوانند در مجلس تعیینکننده باشند که ما این اهمیت را در انتخاب رئیس مجلس دیدیم.

وی افزود: متأسفانه این حرکت طبیعی مستقلین در ابتدای کار مجلس با واکنش تند برخی اصلاحطلبها مواجه شد که نشان از ضعف اخلاق سیاسی آنان داشت.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی ادامه داد: این اظهارات در شأن نمایندگان مجلس نیست و منتخبان باید با متانت و بردباری بیشتری رفتار کنند.

مقدسی با تأکید بر اینکه نمایندگان باید بدانند که رعایتنکردن اخلاق نهتنها به تحقق اهداف جناحی آنها منجر نمیشود، بلکه موجب سلب اعتماد و تجدیدنظر مردم نسبت به آنها خواهد شد، بیان کرد: امیدواریم این مجلس با تعامل و همدلی اعضا و پرهیز از برخی رفتارهای غیر منطقی در راستای حل مشکلات کشور حرکت کند و منافع گروهی را فدای منافع ملی نکند.

وی گفت: اصلاحطلبان تا پیش از انتخابات هیئترئیسه تصور میکردند که مستقلین مجلس به آنان رأی خواهند داد؛ در حالی که پس از انتخابات رئیس و هیئترئیسه و فراکسیونها نتایجی به دست آمد که آنها را دچار تعجب کرد و همین عامل باعث شده تا آنها از مرز اخلاق عبور کنند و عبارات ناشایستی را برای مستقلین به کار بگیرند؛ در حالی که اصلاحطلبها باید این اقلیت قدرتمند مجلس را به رسمیت بشناسند و این تصور را فراموش کنند که مستقلین همواره از رأی و نظر آنها حمایت خواهند کرد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص بدعهدیها و غیر قابل اعتمادبودن آمریکا در مراسم بیست و هفتمین سالروز ارتحال حضرت امام(ره) اظهار داشت: تجربیات مکرر ملت ایران نشان داده که آمریکا قابل اعتماد نیست و در همین مورد آخر به صورت مکرر شاهد بدعهدی و نقض پیمان آنها بودهایم.

مقدسی افزود: بر همین اساس بود که مقام معظم رهبری تأکید داشتند ما به دولت آمریکا اعتماد نداریم و در روزهای پسابرجام دیدیم که آمریکاییها به هیچ عنوان به تعهدات خود پایبند نیستند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی با اشاره به سیاستهای اقتصاد مقاومتی و لزوم اجرای آن در کشور گفت: براساس ابلاغیه مقام معظم رهبری در سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، باید به سمتی حرکت کنیم که اقتصاد کشور به سمت مردمیشدن حرکت کند و پایههای اقتصاد به قدری قوی شوند که در برابر تهدیدات و تحریمهای دشمن مقاوم باشد و خللی در روند مدیریت اقتصادی کشور به وجود نیاید.

وی اظهار کرد: متأسفانه شواهد نشان میدهد عزمی در دولت برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی نیست و رفتارهای اقتصادی دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی قابل تحلیل نیست.

مقدسی تصریح کرد: علی رغم شعارهای دولت و دفاع از برجام، متأسفانه اجراییشدن برجام به بیرونآمدن بنگاههای اقتصادی و تولیدی از مشکلات و گرفتاریها منجر نشده و شاهدیم که رکود هنوز در کارگاهها و کارخانجات و فضای کسب و کار موج میزند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حزب مؤتلفه اسلامی به خصوص شهیدان بخارایی، امانی، صفارهرندی و نیکنژاد، ابراز داشت: شهدای مؤتلفه انقلابی بودند که فعالیتهای خود را در سایه مرجعیت سازماندهی میکردند و هرگز بر اساس درک شخصی و احساسی به نام اسلام و انقلاب عمل نمیکردند.

مقدسی افزود: به اذعان علما و بزرگان انقلاب اعضای حزب مؤتلفه از السابقون انقلاب محسوب میشوند و نقشآفرینی آنها در صحنههای مختلف انقلاب، فراموشناشدنی است.

https://shoma-weekly.ir/99jhPb