شهرستانها

شهدای حزب موتلفه با شهادت خود امید و پیروزی را در دل ها ایجاد کردند

امید و پیروزی در دل ها با شهادت شهدای حزب موتلفه بیشتر شد.

یک کارشناس سیاسی گفت: امید و پیروزی در دل ها با شهادت شهدای حزب موتلفه بیشتر شد.
حجت الاسلام محمدرضا رائیجی در چهل و هفتمین سالگرد شهدای حزب موتلفه اسلامی در جمع قشرهای مختلف مردم دامغان در مسجد باقر العلوم (ع) این شهر با بیان اینکه شهدای حزب موتلفه با شهادت خود امید و پیروزی را در دل ها ایجاد کردند اظهار داشت: با شهادت شهدای حزب موتلفه اسلامی رژیم ستم شاهی از اجرای قانون کاپیتولاسیون عقب نشینی کرد.
وی افزود: با عقب نشینی رژیم ستم شاهی از اجرای قانون کاپیتولاسیون امید به پیروزی نهضت اسلامی در دل ها مضاعف شد.
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: شهدای موتلفه اسلامی به عنوان اولین شهدای نهضت امام خمینی (ره) به حساب می آیند که در 26 خرداد سال 1342 به وقوع پیوست.
وی خاطر نشان ساخت: شهادت شهدای موتلفه اسلامی کمتر از 3 ماه و پس از سخنرانی تاریخی امام (ره) و در مورد قانون استعماری کاپیتولاسیون که منجر به تبعید ایشان شده بود صورت گرفت.
رائیجی گفت: مقام معظم رهبری در مورد شهادت شهدای حزب موتلفه اسلامی با عنوان شهدای چهارگانه از آنان یاد کردند و فرمودند، حقیقتاً این شهدا در دوران ظلمات، نور خدا بودند که درخشیدند، فضا و دل ها را روشن کردند و راه را به خیلی ها نشان دادند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی در شهرستان دامغان نیزدر ابتدای این مراسم به بیان گزارشی از نحوه شکل گیری این حزب در جامعه پرداخت و اظهار داشت: حزب موتلفه اسلامی شهرستان دامغان در ایام فعالیت های انتخاباتی حضور فعال و پرشور دارد و با برگزاری جلسات هفتگی اوضاع و مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را با حضور اعضاء و شورای مرکزی به صورت دقیق مورد رصد قرار می دهد.
وی گفت: پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دستور کار حزب موتلفه اسلامی قرار دارد و به صورت ویژه به آن پرداخته می شود و آن را افتخار بزرگ می داند.
در این یادواره عبدالرحمان رستمیان نماینده مردم شریف دامغان در مجلس شورای اسلامی، روحانیت، اعضای حزب موتلفه اسلامی در شهرستان دامغان و قشرهای مختلف مردم دامغان حضور داشتند.
این یادواره از سوی ستاد یادواره شهدای 26 خرداد حزب موتلفه اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و هیات امنای مسجد باقر العلوم (ع) دامغان برگزار شد.

 

https://shoma-weekly.ir/j2jHsV