شهرستانها

شعار سال و حرکت سریع انقلاب

مقام معظم رهبری چون پرچم‌دار حرکت‌های انقلابی در کشور و جهان هستند، احساس کردند و تشخیص‌شان این بوده که ما در زمینه عمل به دستورات انقلابی ایشان آن طوری که باید و شاید نتوانسته‌ایم گام‌های مؤثر برداریم؛ از این رو با وجود اینکه شعارهای اقتصادی را در سال‌های گذشته مکرر یادآور می‌شدند

عبدالله فاتحی-در خصوص نامگذاری سال جدید به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» باید بگویم که مقام معظم رهبری چون پرچمدار حرکتهای انقلابی در کشور و جهان هستند، احساس کردند و تشخیصشان این بوده که ما در زمینه عمل به دستورات انقلابی ایشان آن طوری که باید و شاید نتوانستهایم گامهای مؤثر برداریم؛ از این رو با وجود اینکه شعارهای اقتصادی را در سالهای گذشته مکرر یادآور میشدند؛ اما تاکنون آن طوری که ایشان میخواستند و برای کشور ضرورت دارد، اقدامات لازم انجام نگرفته است. لذا سال جدید را به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» معرفی کردهاند تا اینکه در حد شعار باقی نماند و بلکه اقدامات مؤثری توسط دولت محترم و افراد مؤثر و آگاه در مملکت انجام بگیرد و این اقدامات زمینهساز حرکت سریع انقلاب اسلامی در جهان و مقابله با دسیسههای استکبار جهانی باشد و انشاالله در این سالی که آغاز کردهایم بتوانیم گامهای مؤثری در زمینه شعار امسال برداریم.

البته رئیسجمهور و وزیر اقتصاد در این زمینه هم اعلام آمادگی کردند و امیدواریم که دولت محترم برخلاف سالهای گذشته با توجه به اینکه امسال هم دستش بازتر شده بتواند فرمایشات مقام معظم رهبری را محقق سازد.

البته هر چند که تمام بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی مهمو مورد توجه بوده؛ اما از نظر بنده مهمترین جمله این بوده که مقامات رسمی ما نباید دنبال آن طرحهای دشمن و تحت تأثیر برنامههای دشمنان قرار بگیرند و از خطوط قرمز و ارزشهای انقلاب اسلامی عقبنشینی کنند. همانطوری که در برجام برخی خط قرمزها را رعایت نکردند بهدنبال برجامهای دیگر و عقبنشینی از مواضع صریح انقلاب در مقابله با دشمن نباشند.

هوشیاری مقام معظم رهبری در زمینههای مختلف است که هروقت ایشان اظهار نظری میکنند برای بیان مسائل و مشکلات، باعث میشود نشاط و شادی در دل مومنین به وجود آید و فرمایشات ایشان در رفع اختلافات میان دولت و مجلس و... به نظر من زیباترین کاری بود که انجام میشد.

بدترین خاطره در ذهن من از سال گذشته از نظر سیاسی، آن عدم همراهی بعضی از مقامات کشور با ارزشهای انقلاب اسلامی و مورد توجه مقام معظم رهبری است که برخی آقایان به خاطر تعامل با آمریکا و اروپا بعضی از ارزشهای ما را کوتاه آمدند و آن طوری که ما مایل بودیم این مذاکرات مؤثر واقع نشده؛ ولی امیدواریم که این کوتاهیها جبران شود.

*دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر
https://shoma-weekly.ir/wBRj1T