اقتصاد

شعار حمایت از تولید داخلی و بازار را به تولیدات خارجی می‌دهند

همه شعار حمایت از تولید داخلی می‌دهند ولی وقتی به فروشگاه‌ها سرمی‌زنیم، می‌بینیم این مراکز پر از تولیدات خارجی است که دقیقاً کنار همان محصولات داخلی قرار گرفته که از آنها حمایت می‌کنیم.
یحیی آل‌اسحاق ، کارشناس اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم درباره افزایش نرخ بیکاری با واردات کالا می گوید امروز صنایع ما در شرایط مناسبی نیستند و باید برای ادامه فعالیت اقتصادیشان، بازار تقاضا ایجاد کنیم که یا این بازار داخل کشورمان است یا لازم است خارج از مرزهای ایران به‌دنبال بازار برایشان باشیم و این روندی است که هیچ شک و تردیدی در آن نیست و باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم و هر آنچه از لحاظ قانونی لازم است فراهم شود. نه این‌که ببینیم همه شعار حمایت از تولید داخلی می‌دهند ولی وقتی به فروشگاه‌ها سرمی‌زنیم، می‌بینیم این مراکز پر از تولیدات خارجی است که دقیقاً کنار همان محصولات داخلی قرار گرفته که از آنها حمایت می‌کنیم.

در شرایط فعلی که حجم انبوهی از محصولات خارجی را در بازار تجربه کرده‌ایم، دقیقا این‌گونه است که کشورهای صادرکننده کالاهای مصرفی به ایران، مشکل بیکاری خود را به کشورمان انتقال داده‌اند.

وی بیان کرد:چون آنها اکنون هزینه می‌کنند تا تولیدکنندگانشان کالا به ایران صادر کنند، در حالی که با ورود هر کالا یک فرصت شغلی برای فرزندان و متخصصان این مرز و بوم از بین می‌رود.به همین دلیل لازم است طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام برداشته و با مدیریت واردات، زمینه افزایش تولید کیفی را در کشور فراهم کنیم نه واردات محصولات نهایی و مصرفی.

https://shoma-weekly.ir/dhOzyh