ورزش

شرکت رضازاده در انتخابات فدراسیون به نفع وزنه برداری است

اگر شرایطی حاصل شود که حسین رضازاده بتواند در انتخابات فدراسیون شرکت کند به سود وزنه‌برداری است چرا که او شناخت کافی از وضعیت تمامی بچه‌های تیم ملی دارد. البته من به عنوان یک ملی پوش نظرم را گفتم و هر تصمیمی که گرفته شود من در برابر آن مطیع هستم.

گفتگو: علیرضا حاجی میرزابابا- با پایان یافتن دوران ریاست حسین رضازاده بر فدراسیون وزنهبرداری و عدم انتخاب رییس جدید در این فدراسیون زمان شروع اردوهای تیم ملی وزنهبرداری مشخص نیست و این موضوع باعث نگرانی شدید اهالی این ورزش به خصوص ملیپوشان آن شده است. یکی از ملی پوشانی که از وضعیت این روزهای فدراسیون وزنه برداری و بلا تکلیف بودن گلایه دارد کیانوش رستمی است. گفتگوی ما را با این ملی پوش کشورمان بخوانید.


در خصوص وضعیت این روزهای خود توضیحی به خوانندگان ما بدهید؟

بعد از 5 ماه استراحت که دوره نقاهت پس از مصدومیتم بود دو هفته‌ای است که تمرینات اختصاصی‌ام را شروع کردم و دارم آماده می‌شوم تا به روزهای خوب گذشته‌ام برگردم. هر چند اگر این تمرینات در تیم ملی و زیر نظر مربیان بود به طور حتم زودتر آماده می‌شدم.

آیا با برگزاری انتخابات فدراسیون در 7 اردیبهشت ماه آرامش به این ورزش باز خواهد گشت ؟

قطعا فدراسیون به روزهای خوبش باز می‌گردد اما ای کاش وزارت ورزش خیلی زودتر دست به این کار می‌زد تا وزنه‌برداری زمان زیادی را از دست ندهد. باز هم جای شکرش باقی است که زمان مجمع انتخاباتی اعلام شد و امیدوارم این مجمع به تعویق نیفتد تا فدراسیون از بلاتکلیفی خارج شود.

این بلاتکلیفی می تواند ضرری هم برای مسابقات آتی داشته باشد؟

اینکه الان بلاتکلیفیم و مشخص نیست چه زمانی اردوهای تیم ملی برگزار می‌شود به ضرر وزنه‌برداری است. امسال سالی است که ما باید بتوانیم سهمیه کامل حضور در المپیک را که پارسال در قزاقستان به دست آوردیم را حفظ کنیم و اگر بیش از این فرصت را ازدست دهیم ممکن است در آینده پشیمان شویم. اینکه مشکل از دبیر فدراسیون است یا کوتاهی کادرفنی را نمی‌دانم اما این روزها مشکل اصلی من و سایر ملی‌پوشان این است که چرا اردوی تیم ملی تشکیل نمی‌شود.

با رییس شدن دوباره رضازاده موافق هستی؟

اگر شرایطی حاصل شود که حسین رضازاده بتواند در انتخابات فدراسیون شرکت کند به سود وزنه‌برداری است چرا که او شناخت کافی از وضعیت تمامی بچه‌های تیم ملی دارد. البته من به عنوان یک ملی پوش نظرم را گفتم و هر تصمیمی که گرفته شود من در برابر آن مطیع هستم.

در خبرها آمده بود که تفاوت‌هایی قرار است میان رشته های المپیکی لحاظ شود؟

نباید هیچ تضاد و اختلافی میان ورزش‌ها از سوی وزارت ورزش گذاشته شود. من هم شنیده‌ام که می‌خواهند به ورزش‌هایی که در المپیک‌های قبلی توفیق کمتری در کسب مدال داشته‌اند کمک بیشتری کنند. اینکه وزنه‌برداری قطعا مدال می‌گیرد نباید باعث شود که نسبت به ورزش‌های دیگر بی‌اهمیت‌تر باشد.

فکر می کنی پتانسیل وزنه برداری ما تا همین حد است؟

معتقدم کارهایی که برای وزنه‌برداری انجام می‌شود کافی نیست. من و دیگر بچه‌ها پتانسیل بالایی داریم که مدال‌های بیشتر و خوشرنگتری بگیریم. البته اگر توجه کافی به وزنه‌برداری شود اما در حال حاضر ما به حال خود رها شده‌ایم و باید دید پس از مشخص شدن رییس فدراسیون آیا اتفاقات مثبتی برای‌مان رخ خواهد داد؟ وزنه‌برداری می‌تواند چند مدال در المپیک بگیرد و نباید فرصت درخشش در برزیل از ما گرفته شود.

در مورد ماندن یا رفتن بهمن زارع در تیم ملی وزنه‌برداری چه نظری داری؟

او کارشناس بسیار خوبی است که این موضوع موجب شده به خوبی روی یکایک بچه‌های تیم ملی احاطه داشته باشد. زارع تمرینات بسیار خوبی برایم در نظر گرفت که با انجام آنها توانستم مدال نقره بازی‌های آسیایی اینچئون و مدال طلای مسابقات جهانی قزاقستان را به دست آورم.

در خصوص مثبت اعلام شدن تست دوپینگ ایوان مارکوف بلغاری که طلای یک ضرب دسته 85 کیلوگرم جهان در قزاقستان را از دست داد، چه نظری داری؟

اینکه مارکوف مدال طلای یک ضرب و نقره دو ضرب و مجموع را از دست داد نه تنها به سود من بلکه به نفع تمامی ورزشکارانی است که در رقابت‌های جهانی در این وزن، وزنه زدند. رسیدن به طلای یک ضرب افتخارات مرا در سال 2014 کامل‌تر کرد اما باور کنید که قلبا از این اتفاق ناراحت هستم. یک ورزشکار اخلاق مدار باید خود را جای رقیبش بگذارد. اگر این اتفاق ناخواسته برای من رخ می‌داد، چه می‌شد. مارکوف در مسابقات سال گذشته خیلی زحمت کشید و به نظرم دوپینگ او غیرعمدی بوده است. امیدوارم شاهد اتفاقات مشابهی در رقابت‌های آینده نباشیم.

امسال هم قول کسب طلا را می دهی یا خیر؟

گفتم که همه چیز به زودتر برگزار شدن اردوهای تیم ملی بستگی دارد. عزم خودم را جزم کرده‌ام تا در مسابقات جهانی هیوستون آمریکا بهتر از سال گذشته عمل کنم و با رکورد بالاتری صاحب هر 3 مدال طلا شوم. البته قضاوت داوران نیز اهمیت زیادی دارد. سال پیش در قزاقستان وزنه‌ای که در حرکت یک‌ضرب زدم و داوران آن را خطا اعلام کردند، کاملا درست بود و به حقم پس از دوپینگ حریف بلغارم رسیدم. ان‌شا‌ءالله امسال بتوانم به هدفم برسم.

در المپیک چطور؟

البته هدف اصلی من کسب مدال طلای المپیک است که آن هم بسته به تلاش من و حمایت صحیح فدراسیون وزنه‌برداری از ورزشکارانش است. امیدوارم که در بزرگترین میعادگاه ورزشی جهان موفق به کسب مدال طلا شوم.


https://shoma-weekly.ir/N6D2Si