شهرستانها

شرایط ورود بخش خصوصی به صنعت گردشگری تسهیل شود

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین گفت: ایجاد فضاهای اسکان در تسهیل جذب گردشگران به قزوین اهمیت بسزایی دارد.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین گفت: ایجاد فضاهای اسکان در تسهیل جذب گردشگران به قزوین اهمیت بسزایی دارد.

محمدحسین شفیعی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: از اواخر دولت دهم به بعد تحولات خوبی در حوزه گردشگری شهر قزوین رخ داده است.

وی بیان کرد: بازسازی اماکن مذهبی و تاریخی شهر قزوین همانند سرای سعدالسلطنه طی سال‌های گذشته کمک کرده تا جذب گردشگران به استان افزایش پیدا کند.

شفیعی‌ها ابراز کرد: ایجاد جاذبه‌های گردشگری در شهر قزوین از اهمیت بسزایی در افزایش جذب گردشگران داشته ولی علاوه بر آن، باید مراکز خدمات‌دهی مانند اسکان را در شهر بهبود و ارتقا داد تا انگیزه‌های سکونت و ماندن آنها در قزوین بیشتر فراهم شود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین تصریح کرد: تا زمانی که فضاهای مناسب اسکان را برای گردشگران فراهم نکنیم، نمی‌توانیم ورود گردشگران به شهر قزوین را تسهیل کنیم.

وی اضافه کرد: اگر شرایط اسکان مناسبی فراهم شود گردشگران می‌توانند به آسانی از جاذبه‌های دیدنی قزوین بازدید کنند که تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی است.

شفیعی‌ها بیان کرد: اقدامات خوبی در جذب گردشگر طی ایام نوروز سال‌های گذشته صورت گرفته و باعث شده مسافرانی که از این شهر عبور می‌کنند به این شهر ورود داشته باشند که این عملکرد مثبتی بوده است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین بر ایجاد زیرساخت‌ها و بازسازی اماکن تاریخی تأکید کرد و گفت: با توجه به مشکلات و منابع مالی محدود، انجام چنین کاری با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست.

این فعال فرهنگی ابراز کرد: در این راستا باید سرمایه‌گذاران را جذب و زمینه‌های کسب سود برای بخش خصوصی را فراهم کرد تا انگیزه آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در گردشگری دو چندان شود.

وی بیان کرد: همچنین باید تسهیلاتی به سرمایه‌گذاران پرداخت شود تا در زمینه‌های مختلف گردشگری در استان قزوین ورود جدی داشته باشند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین اظهار کرد: تعداد اماکن تاریخی، مذهبی و گردشگری قزوین قابل توجه است و جاذبه‌های فراوانی دارد که براحتی می‌توان زمینه‌های جذب مسافران را در این شهر فراهم کرد.

وی گفت: قزوین در مقایسه با شهرهای بزرگ مانند شیراز، اصفهان و تبریز دارای آثار تاریخی، مذهبی و گردشگری بی‌شماری است و می‌تواند مقصد چند روزه گردشگران باشد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: قزوین نسبت به شهرهای بزرگ کشور در جذب گردشگر عقب است و باید سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام شود تا بتوان گردشگران بسیاری را جذب کرد.

https://shoma-weekly.ir/cWW3I9