شهرستانها

شرایط سخت رکود اقتصادی و بیکاری برای مردم استان رنج آور است

ده‌ها کارگاه صنعتی و خدماتی در سطح استان، شهرک‌های صنعتی در گوشه و کنار استان تعطیل یا نیمه تعطیل و آن هم با ظرفیت‌های بسیار کم دایر است که شرایط سخت رکود اقتصادی و بیکاری برای مردم استان رنج آور شده و در دولت تدبیر و امید مردم با نا امیدی به آینده، نگران اداره زندگی خودشان هستند.
علی احمدنیا دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان شمالی گفت: ما خدمات دولتها را خدمات نظام جمهوری اسلامی میدانیم.

وی که در جمع شورای حزب استان سخن میگفت ضمن تشکر از تلاش همه دولت مردان از ابتدای انقلاب تا به امروز یادآور شد: دهها کارگاه صنعتی و خدماتی در سطح استان، شهرکهای صنعتی در گوشه و کنار استان تعطیل یا نیمه تعطیل و آن هم با ظرفیتهای بسیار کم دایر است که شرایط سخت رکود اقتصادی و بیکاری برای مردم استان رنج آور شده و در دولت تدبیر و امید مردم با نا امیدی به آینده، نگران اداره زندگی خودشان هستند.

احمدنیا خاطرنشان کرد: در استان ما جمعیت روستاییاش نسبت به شهرنشینی دهه شصت، 60 به 40 بوده ولی بعد از گذشت سی سال و این همه خدمات به روستائیان از قبیل خدمات رسانی آب، برق، گاز، تلفن، جادهسازی و بهسازی روستایی امروز نسبت جمعیت روستایی به شهری برعکس شده است لذا باید دید حلقه مفقوده کجاست.

وی افزود: باید آسیبشناسی کرد که چرا روستانشینان عزیز خراسان شمالی اکثرا آب و هوای خوب و زندگی با صفای روستایی را ترک کرده و حاشیه نشینی شهرها به همراه مشکلات عدیده زندگی را ترجیح دادهاند.

احمدنیا با اشاره به خدمات دولتها و بهخصوص در دوران دفاع مقدس، یادآور شد: علیرغم تلاشهای زیاد در امر خدمت رسانی به روستائیان خراسان شمالی که قابل تقدیر نیز هست، درعین حال حلقه مفقودهای به نام عدم برنامهریزی صحیح جهت ایجاد تولید و کار و درآمدزایی چه برای صنعت و چه برای کشاورزی و دامداری وجود دارد که باید امروزه مورد تحقیق وبررسی قرار بگیرد.

دبیر استان علت خالیشدن روستاها از سکنه را عدم اشتغالزایی در بخش کشاورزی و دامداری دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه روستاها خالی از سکنه و از طرفی حاشیههای شهرها انباشته از جمعیت شده و به دنبال آن معضلات شهرنشینی چند برابر گردیده است. لذا میطلبد مسئولینی که دل در گرو شکوفایی نظام جمهوری اسلامی دارند فکری بکنند تا بیشتر از این در بهدری و آه و ناله روستائیان که ولی نعمت ما هستند دیده نشود و برنامهریزی صحیح و مشکل درآمدی و اشتغال روستاها حل شود.

https://shoma-weekly.ir/ORSiGw