ورزش

شرایط خوب کشتی ایران در مسابقات جهانی بوداپست

کشتی ما می‌تواند شاهد موفقیت را در رقابت‌های جهانی بوداپست مثل مسابقات جهانی استانبول در آغوش بگیرد به شرط آن که در فرصت باقی مانده همه خانواده کشتی دست به دست هم داده واز رسول خادم و شاگردانش حمایت کنند تا این تیم نیز مثل والیبال بدرخشد.
امید توکلی- در اخبار میشنویم که مسابقات جهانی کشتی آزاد مجارستان (بوداپست) اواخر شهریور ماه سالجاری برگزار میشود و تیم ایران هم با امید فراوان پای به این رقابتها خواهد گذاشت.

این در حالی است که آزادکاران ایرانی پس از پایان مسابقات المپیک لندن تمرینات و اردوهای خوب و پرفشاری را زیر نظر رسول خادم و سایر مربیان پشت سر گذاشتهاند. این روزها اگر گذرتان به خانه کشتی افتاد حتماً سری به تمرینات تیم ملی کشتی آزاد بزنید، آن وقت خواهید دید کشتیگیران ایرانی با چه انگیزه و توانی برنامههای تمرینی را پشت سرگذاشته و ما را به یاد روسها میاندازند. شاگردان رسول خادم از شرایط بسیار خوبی از نظر آمادگی بدنی بهسر میبرند و اندک اشکالات نیز با تیزبینی در قهرمان سابق المپیک و دستیاران وی در حال مرتفع شدن است.

اگر چه روز مسابقه با تمرین فرق میکند، اما اگر یک کشتیگیر تمرینات خوبی را پشت سرنگذاشته باشد، قطعاً نخواهد توانست در مسابقات همه توانایی خود را به نمایش بگذارد. عکس آن نیز صادق است. چه بسیار کشتیگیرانی که در داخل کشور از همتایان خود عقبتر بوده و اشکالات فنی بسیاری داشتند اما با حضوری مستمر در تمرینات و گوش جان سپردن به نصایح مربیان مدالهای آسیایی، جهانی و حتی المپیک را زیب گردن خود کردند.

البته ما منکر مشکلات مالی و امکانات کم اردوهای کشتی نیستیم و چه بسا معتقدیم از این لحاظ از بسیاری از کشورهای صاحب کشتی عقب هستیم اما اگر پتانسیل بالای کشتی ایران را در نظر بگیریم و کنار دانش و بینش رسول خادم بگذاریم به مسابقات جهانی بوداپست امیدوارتر میشویم.

کشتی ما میتواند شاهد موفقیت را در رقابتهای جهانی بوداپست مثل مسابقات جهانی استانبول در آغوش بگیرد به شرط آن که در فرصت باقی مانده همه خانواده کشتی دست به دست هم داده واز رسول خادم و شاگردانش حمایت کنند تا این تیم نیز مثل والیبال بدرخشد.

 

https://shoma-weekly.ir/vgCN4v