زنان

شدت تحریم‌های دشمنان برای به زانو در آوردن نظام جمهوری اسلامی است

آخرین کانون فصلی در دفتر خواهران حزب مؤتلفه اسلامی با حضور جمعی از خواهران عضو و طرفدار برگزار گردید. این نشست با حضور خانم رهبر؛ نماینده مردم تهران در خانه ملت و با موضوع مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها تشکیل شد.
آخرین کانون فصلی در دفتر خواهران حزب مؤتلفه اسلامی با حضور جمعی از خواهران عضو و طرفدار برگزار گردید. این نشست با حضور خانم رهبر؛ نماینده مردم تهران در خانه ملت و با موضوع مشکلات اقتصادی ناشی از تحریمها تشکیل شد.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه کنونی و مشکل معیشتی مردم اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه کنونی و مشکل معیشتی مردم ما نمیتوانیم مطلقاً این مشکلات را ناشی از سوء مدیریت داخلی بدانیم بلکه تحریمها نیز بر این امر تأثیر گذاشته است و سایه تحریمها بر مسائل ما خیلی قوی است.

 وی با بیان آنکه تحریمها از ابتدای انقلاب وجود داشته است گفت: توطئههای استکبار جهانی که به بیان بهتر همان مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و انگلیس است؛ نکته جدیدی نیست. بعد از پیروزی انقلاب همواره ما با مسائلی چون جنگ، ترور، بمب گذاری، مشکلات اقتصادی و در این سالهای اخیر مخالفت با مسائل هستهای روبهرو بودهایم بهطوری که مخالفت هستهای آنها بهصورت علنی شد و منجر به شهادت دانشمندان هستهای ما گردید.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: البته باید بدانیم که بدبختی و فضاحت دشمنان ما روز به روز بیشتر شده است؛ بهطوری که عدالتطلبان آمریکا در مقابل کاخ سفید خواستار تغییرات سیاست سردمداران خود شدند و این نشان از فروپاشی آمریکا است و این مسئله نه یک پیشگویی بلکه موضوعی است که تحلیلگران سیاسی، اقتصادی با توجه به شرایط حاکم بر آمریکا اذعان داشتهاند. این شرایط اتحادیه اروپا را نیز شامل میشود بهطوری که شاهد بحران‌‌های اقتصادی و ورشکستگی شرکت‌‌های بزرگ و مهم اقتصادی این کشورها هستیم. موضوع افزایش گرانی در اروپا نیست، بلکه ورشکستگی و بدهکاری دولت‌‌های کشورهای اروپایی به کشورهای دیگر است و به تعبیر دیگر با موضوع ورشکستگی دولتها روبهرو هستیم.

فاطمه رهبر با اشاره به شرایط موجود کشور در حوزه اقتصادی اذعان داشت: برای آنکه شرایط فعلی کشور را موشکافانه بررسی کنیم باید مطالبی را در نظر بگیریم. با توجه به جلسهای که رئیس اطلاعات آمریکا داشته است، برنامهریزی درباره ایران شده است که در این نشست چند موضوع مورد بررسی قرار گرفته است. موضوع اول انتخابات درون آمریکا بود که آنها با توجه به سیاستگذاری‌‌های خود باید پاسخگوی مردم خود باشند و مسئله دومی که مطرح شد مسئله ایران بود که باید ایران یکسره و از بین برود.

وی تصریح کرد: در این نشست جنگ نظامی علیه ایران منتفی دانسته شد. با توجه به جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه به آنان اثبات شد که ایران قدرت قوی منطقه در مسئله دفاعی است. البته جنگ با ایران با توجه به پیشرفت‌‌های ایران در مسئله نظامی و دفاعی برای آنان بسیار هزینهساز است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با منتفی شدن جنگ علیه ایران گزینه شدت تحریم‌‌های اقتصادی تصویب شد که به جای جنگ، فشار اقتصادی را بر اقشار مردم جامعه افزایش دهند زیرا تحریمها در سالهای گذشته بر برخی کالاها تحمیل میشد که نیاز اساسی برای مردم نبود اما در این دوره از تحریمها کالاهایی را تحریم کردند که فشار اقتصادی بر آحاد مردم جامعه نمایان شود. هنگامی که آحاد جامعه با مشکل اقتصادی روبه رو شوند و از جهت معیشت دچار مشکل شوند ایجاد نارضایتی در جامعه میکند. وی افزود: چنانچه دشمنان در انتخابات 88 به دنبال ایجاد نارضایتی در جامعه بود بهطوری که تعدادی در مقابل حاکمیت قرار گرفتند. اکنون با ایجاد نارضایتی در جامعه اکثریت مردم در مقابل حاکمیت قرار میگیرند و در اینجا است که حاکمیت مجبور میشود یک گام به عقب بردارد و درخصوص فعالیتهای هستهای، حمایت از غزه و فلسطین و تمامی ایدئولوژی و اعتقاداتی که تاکنون برای آن هزینههای بسیار داشته است، در مقابل دشمنان عقب نشینی نماید.

رهبر با اشاره به تحریم‌‌های دشمنان که برای به زانو درآوردن نظام جمهوری اسلامی برنامهریزی شده است خاطرنشان کرد: در کنگره آمریکا و تصمیماتی که اتحادیه اروپا گرفتند ماحصل آن تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نفت ما بود که ما درتیرماه امسال شدیدترین دوران و فشار اقتصادی را داشتیم که البته با تدابیری که انجام شد توانستیم مقداری این تحریمها را دور بزنیم و فشار را کم کنیم البته مشکلات اقتصادی کماکان وجود دارد که باید با تدبیر آن را مدیریت نماییم. همچنین وی در رابطه با انتخابات آینده گفت: در انتخابات آینده نیاز است که کاندیداهایی به صحنه بیایند که دارای تیم و برنامه جامع اقتصادی باشند و باید در نظر گرفت در انتخابات آتی شخص محور نباشیم و به برنامه و تیم کاندیداها توجه خاص نماییم.

https://shoma-weekly.ir/dR5cnv