ورزش

شایعه مذاکره قطری‌ها با کارلوس کی روش!

انتخاب مشکوک قطری‌ها به عنوان میزبان جام جهانی 2022 مؤید این نکته است که این کشور برای رسیدن به مقاصد فوتبالی خود از هیچ تلاشی رویگردان نیست.
مهدی یکتا - بازیهار مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در آسیا به مرحله حساسی رسیده و در چنین شرایطی شاهد سرریز شدن شایعات مختلف هستیم که یکی از آنها شایعه مذاکره قطری‌ها با سرمربی تیم ملی ایران است!
این روزها شنیده می‌شدو که قطری‌ها برای اداره و سرپرستی سازمان استعدادیابی خود برای جام جهانی 2022 که میزبان آن هستند، پیشنهاد خوبی را به کارلوس کی روش داده‌اند. پیشنهادی که می‌تواند مانع تمدید قرارداد مرد پرتغالی با فدراسیون در خرداد سال 1392 و پایان دور مقدماتی شود.
البته ما این شایعات را باور نمی‌کنیم ولی تجربه نشان داده که کارلوس کی روش پرتغالی، پیش از این نیز تیم ملی آفریقای جنوبی را به مقصد منچستریونایتد، نیمه کاره رها کرده و رفته است.
و باز هم دلمان نمی‌خواهد برخی شایعات را باور کنیم، اما چندی پیش در بیروت و ساعاتی قبل از آغاز دیدار لبنان و ایران یکی از نزدیکان فدراسیون فوتبال حرف عجیبی در جمع خبرنگاران زد که همه را به تفکر واداشت:
قطری‌ها برای آن که ثابت کنند شایستگی میزبانی جام جهانی 2022 را دارند از هیچ کوششی فروگذار نیستند تا بتوانند به جام جهانی 2014 برزیل صعود کنند. آنها که خوب می‌دانند در شرایط طبیعی توانایی صعود به جام جهانی 2014 را ندارند، در تلاش هستند تا با پیشنهادات چرب و نرم فکر و ذهن سرمربی تیم ملی ایران را به هم ریخته و به هدف خود برسند. اینکه قطری‌ها فوتبال ایران را نشانه‌ رفته‌اند، خیلی عجیب و دور از ذهن نیست چرا که مسئولین فوتبال این کشور کوچک عربی به خوبی می‌دانند کره جنوبی قوی‌تر از سایر تیم‌های گروه A است و به راحتی به جام جهانی صعود می‌کند اما در شرایط فعلی ایران و قطر رقابت تنگاتنگی برای رسیدن به رتبه دوم گروه دارند و باید به هر قیمت ممکن تمرکز ایرانی‌ها را به هم زد و...
آن روز صحبت‌های این فرد مطلع و آگاه را در شهر بیروت چندان جدی نگرفتیم حتی شکست غیر منتظره تیم ملی ایران مقابل لبنان نیز باعث نشد ذهنمان به سمت شایعات مختلف از شیطنت قطری‌ها برود اما با شنیدن خبرهای جدید کمی به فکر فرو رفتیم!
اگر چه باز هم به شرافت حرفه‌ای کارلوس کی روش کوچکترین شک و شبهه‌ای وارد نیست و به رغم آن که نمی‌خواهیم همه شنیده‌ها را باور کنیم، با این حال ساده‌انگاری است هیچ توجهی به شایعات نکنیم.
انتخاب مشکوک قطری‌ها به عنوان میزبان جام جهانی 2022 مؤید این نکته است که این کشور برای رسیدن به مقاصد فوتبالی خود از هیچ تلاشی رویگردان نیست.
یادآوری این مسأله حداقل می‌تواند مسئولین فدراسیون فوتبال ما را به خود آورد که شایعات پیرامون قطری‌ها را باید جدی گرفت. روز 25 مهر ماه سالجاری تیم ملی کشورمان دیدار حساسی با کره جنوبی پیش روی دارد و اندکی غفلت موجب پشیمانی خواهد بود.



https://shoma-weekly.ir/gwqaiO