شهرستانها

شایسته‌سالاری باید جایگزین قوم‌گرایی شود

دبیر حزب‌موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت‌‌: باید شایسته‌سالاری جایگزین قومگرایی، طایفه گرایی و فامیل‌گرایی شود.
دبیر حزبموتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت‌‌: باید شایستهسالاری جایگزین قومگرایی، طایفه گرایی و فامیلگرایی شود.

غلاممحمد طاهری در گفتوگو با خبرگزاری فارس در ارتباط با برنامه حزبموتلفه اسلامی برای انتخابات شورای شهرو ریاستجمهوری اظهار داشت‌‌: برنامههای انتخابات زمانبندی شده است و مرحله به مرحله با توجه به شرایط و نزدیک شدن به انتخابات اجرایی میشود.

وی افزود‌‌: هدف اصلی حزبموتلفه این است که تلاش شود انتخاباتی بانشاط و با حضور حداکثری مردم، رقابتی سالم و با همکاری دستگاههای مجری انتخابات برگزار شود.

دبیر حزبموتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان به کارهای انجام شده توسط این حزب اشاره کرد و بیان داشت‌‌: ایجاد هماهنگی با احزاب و تشکلهایی که جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری را تشکیل دادهاند و همراه جبهه و زیرنظر دبیر جبهه انجام وظیفه کرده و سعی میشود که سایر احزاب و تشکلها و شخصیتهای تأثیرگذار اصولگرا که عضو جبهه نیستند اما اصولگرا هستند در انتخابات شوراهای شهر و روستا با هماهنگی هم فعالیت و با یکدیگر مشارکت داشته باشند که در این راستا تاکنون جلساتی تابه حال برگزارشده است و مسئولان ستادهای انتخاباتی هر شهرستان انتخاب شدهاند.

طاهری درمورد معیارهای انتخابات اعضای شورای شهر و روستا گفت‌‌: معیارهای مدنظر شامل تعهد، تخصص و تجربه است که با توجه به شرح وظایفی که برای شورای شهرتعریف شده این مجموعه باید دارای تخصص لازم و برنامه باشند و این برنامهها شعاری نبوده بلکه قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی اضافه کرد‌‌: این برنامهها به متخصصان مجرب در بخشهای مختلف ارائه میشود تا بررسی کنند که آیا این برنامهها دقیقاً قابلیت اجرایی دارد یا خیر و تأثیر آن در آبادانی و پیشرفت شهر، حل معضلات و مشکلات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، عمرانی، حقوقی و ترافیک و غیره تا چه میزان است.

طاهری درباره ائتلاف با اصلاحطلبان درا نتخابات شوراها افزود‌‌: مردم شیعه و سنی استان سیستان وبلوچستان به دلیل اینکه پایبند به اعتقادات دینی ومذهبی قوی هستند و نظام وانقلاب اسلامی رادوست دارند، با اصلاحطلبانی که قانون اساسی را قبول نداشته باشند و باضدانقلاب خارج کشور سروسری داشته و هماهنگ با شعارها و برنامههای آمریکا و رژیم صهیونیستی حرکت کنند و دین را افیون جامعه و حکومت بدانند و تئوریسین آنان مقاله خون، خون میآورد رابنویسد، مردم این استان این گروه از اصلاحطلبان را قبول ندارند و ما هم با این طیف از اصلاح طلبان ائتلافی نخواهیم داشت. 

طاهری درپاسخ به اینکه دورههای گذشته درانتخابات شورا ائتلاف سفید وسبزرقابت میکردند وآیا دراین دوره هم به همان صورت خواهد بود افزود‌‌: جواب این موضوع رامن به تنهایی نمیتوانم بدهم چون ما زیرمجموعه جبهه پیروان خط امام(ره) ورهبری هستیم و حتماً درآن جلسات موضوع طرح وباهماهنگی سایراصولگرایان استان اعلام خواهد شداما به عنوان یک عضوموتلفه علاقهمندم که یک وحدت استراتژیک بین برادران اهل سنت وشیعه بهوجود آید بهویژه درانتخابات شورای شهر همه باهم یک لیست مشترک متشکل ازافراد متخصص، متعهد و دلسوز مخصوصاً برای مرکزاستان بدهیم تا یک شورای کارآمد و تأثیرگذار داشته باشیم.

وی افزود‌‌: دلیل سکوت مااین نیست که مشکلات استان رانمیدانیم بلکه نمیخواهیم ازاظهارنظرما دشمنان نظام وانقلاب سوءاستفاده کنند امامسئولان بایدهرچه سریعترنسبت به حل مشکلات مردم چارهاندیشی کنند، زیرامشکلاتی چون گرانی وغیره راتا کی میشود تحمل کرد درصورتی که خیلی ازمشکلات با درایت وتدبیرمدیران قابل حل است.

دبیر استان سیستان و بلوچستان در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر مواضع اخیر آقای عسگراولادی گفت‌: جناب آقای عسگراولادی دارای سوابق طولانی و درخشان هستند ما به نظرات ایشان احترام می‌گذاریم و همانگونه که خود فرموده‌اند، پاسخگوی نظراتشان هستند ولی آنچه که ما به آن ایمان داریم تدبیر و نیات خیر ایشان است و ایشان هرگز از مسیر ولایت فقیه حتی سر سوزنی زاویه نگرفته است.

https://shoma-weekly.ir/YDeFfV