شهرستانها

شایسته سالاری باید جایگزین قوم‌گرایی شود

برنامه‌های انتخابات زمان‌بندی شده است و مرحله به مرحله با توجه به شرایط و نزدیک شدن به انتخابات اجرایی می‌شود.

غلام محمدطاهری در گفتوگو با فارس در ارتباط با برنامه حزب مؤتلفه اسلامی برای انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری اظهار داشت: برنامههای انتخابات زمانبندی شده است و مرحله به مرحله با توجه به شرایط و نزدیک شدن به انتخابات اجرایی میشود. وی افزود: هدف اصلی حزب مؤتلفه این است که تلاش شود انتخاباتی با نشاط و با حضور حداکثری مردم، رقابتی سالم با همکاری دستگاههای مجری انتخابات، برگزار شود. دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان به کارهای انجام شده توسط این حزب اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد هماهنگی با احزاب و تشکلهایی که جبهه پیروان خط امام و رهبری را تشکیل دادهاند، همراه جبهه و زیر نظر دبیر جبهه انجام وظیفه کرده و سعی میشود که سایر احزاب و تشکلها و شخصیتهای تاثیر گذار اصولگرا که عضو جبهه نیستند اما اصولگرا هستند در انتخابات شوراها ی شهر و روستا با هماهنگی هم فعالیت و با یکدیگر مشارکت داشته باشند که در این راستا تاکنون جلساتی تا به حال برگزار شده است و مسئولان ستادهای انتخاباتی هر شهرستان انتخاب شدهاند. طاهری در مورد معیارهای انتخابات اعضای شورای شهر و روستا گفت: معیارهای مدنظر شامل تعهد، تخصص و تجربه است که با توجه به شرح وظایفی که برای شورای شهر تعریف شده این مجموعه باید دارای تخصص لازم و برنامه باشند و این برنامهها شعاری نبوده بلکه قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: این برنامهها به متخصصان مجرب در بخشهای مختلف ارائه میشود تا بررسی کنند که آیا این برنامهها دقیقا قابلیت اجرایی دارد یا خیر و تأثیر آن در آبادانی و پیشرفت شهر، حل معضلات و مشکلات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، عمرانی، حقوقی و ترافیک و غیره تا چه میزان است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شایسته سالاری باید جایگزین قومگرایی، طایفه گرایی و فامیل گرایی شود بنابراین ضروری است همه نخبگان استان، روحانیون، اساتید دانشگاه، فرهنگیان، بازاریان، بزرگان طوایف و همه نیروهای تأثیرگذار اعم از شیعه و سنی در این زمینه کمک کنند.

طاهری درباره ائتلاف با اصلاحطلبان در انتخابات شوراها افزود: مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان به دلیل اینکه پایبند به اعتقادات دینی و مذهبی قوی هستند و نظام و انقلاب اسلامی را دوست دارند، با اصلاحطلبانی که قانون اساسی را قبول نداشته باشند و با ضد انقلاب خارج کشور سر و سری داشته و هماهنگ با شعارها و برنامههای آمریکا و رژیم صهیونیستی حرکت کنند و دین را افیون جامعه و حکومت بدانند و تئوریسین آنان مقاله خون، خون میآورد را بنویسد و محکوم نکنند، مردم این استان این گروه از اصلاح طلبان را قبول ندارند و ما هم با این طیف از اصلاح طلبان ائتلافی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: مگر خدای نکرده اینها مردم را فریب دهند و چهره واقعی خودشان را رو نکنند که البته دیگران هم در این بین ساکت نخواهند نشست اما گروههایی هم از اصلاح طلبان این استان هستند که معتدلند و قانون اساسی را قبول دارند و پایبند ارزشهای نظام و انقلاب اسلامی هستند و با مخالفان نظام ارتباطی ندارند. لذا اگر احساس کنند که لطمهای به نظام و ارزشهای آن وارد میشود به دفاع از نظام میپردازند چنانچه مجموعه اصولگرایان استان بپذیرند در انتخابات شوراها میتوانیم با این طیف هماهنگی و همکاری داشته باشیم.

وی در ادامه به عمده مشکلات استان اشاره کرد و بیان داشت: اشتغال جوانان، گرانی، تورم کمرشکن و اعتیاد و موادمخدر از جمله مشکلاتی هست که در استان وجود دارد لذا برای حل آنها میطلبد که مدیران استانی و ملی توجه ویژهای به این خطه از کشور داشته باشند و مشکلات زیرساختی را حل کنند تا استان از نظر صنعت، کشاورزی و تجارت رشد کند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: مدیران استانی باید برنامههای عملیاتی قابل اجرا داشته باشند، تلاش آنها مضاعف شود تا خدای ناکرده در اواخر خدمت دولت دچار روزمرهگی نشوند و شرایط را به گونهای فراهم کنند که ارباب رجوع مشکلات و نارساییها را بدون ترس و نگرانی با مدیر ارشد آن اداره یا سازمان درمیان بگذارد.

https://shoma-weekly.ir/X9poFT