ورزش

«شاهین» در قفس تنگ دیدگاه‌ها!

سقوط و ناکامی تیم شاهین بوشهر موجب ناراحتی و تأسف علاقه‌مندان فوتبال شد!

شاهین تهرانی - سقوط و ناکامی تیم شاهین بوشهر موجب ناراحتی و تأسف علاقه‌مندان فوتبال شد! شاهین بوشهر در هفته ما قبل پایانی لیگ برتر در خانه از پس سایپای کرج برنیامد و به اجبار در فاصله یک هفته مانده به پایان مسابقات به دسته اول سقوط کرد. شاهین در حالی در قفس تنگ دیدگاه‌ها گرفتار شد و بالهایش را بست و به پرتگاه افتاد که سرمایه‌ای بی بدیل به نام تماشاگران پرشمار را در اختیار داشت. هواداران علاقه‌مندی که همواره ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر را لبریز از حضور خود می‌کردند و در شهرستانهای مختلف هرگز تیم محبوب‌شان را تنها نگذاشتند. سرمایه‌ای که برای بسیاری از باشگاه‌های حرفه‌ای و کاربلد اروپایی، آرزویی دست نیافتنی است! در همین ایران خودمان، چند تیم را داشته‌ایم که همچون استیل آذین با پول فراوان به میدان آمدند و به خاطر نداشتن تماشاگران عاشق مجبور به خالی کردن عرصه رقابت شدند!
شاهین بوشهر برای بقا و تداوم در لیگ برتر همه چیز داشت به غیر از مدیریت، پول و ثبات یعنی در واقع شاهین بوشهر تیمی که از دار دنیا تنها هوادار را داشت نه چیز دیگری؟
تیمی که تا فینال جام حذفی باشگاه‌ها صعود کرد، اما تنگ نظری و دیدگاه‌های متضاد مدیریت در این باشگاه بزرگترین لطمه را به این تیم محبوب بوشهری زد. اگر دیدید شاهین توانست تا فینال جام حذفی هم صعود کند، علت فقط و فقط عشقی بود که هواداران خونگرم این تیم از دل و جان به ساق‌های سپیدپوشان تزریق می‌کردند و به آنان انگیزه می‌دادند. شاهین رفت! اما این سقوط دردناک برای تمام بوشهری‌ها و همه علاقه‌مندان شاهین در سراسر کشور بسیار تلخ است،شاید این سقوط تلنگری باشد برای مسئولین استانی و اعضای هیات مؤسس و هیأت مدیره این تیم مردمی که برای آینده این تیم و در انداختن طرحی نو باشند.باشگاه شاهین بوشهر به عنوان یک تیم لیگ برتری که می‌رفت تا یکی از سهمیه‌های فوتبال ایران را در قاره کهن را به خود اختصاص بدهد، برای ادامه کار خودش در لیگ برتر نیازمند کمکهای این و آن بوده است! تعویض پیاپی مربیان، دعوای مربی با مدیر عامل، اختلافات فراوان در هیات موسس و مدیره همه و همه ثابت می‌کند که ساختار مدیریتی باشگاه بوشهری به هیچ وجه حرفه‌ای نیست و با اصول حرفه‌گری فاصله زیاد دارد!
در این میان تماشاگران عاشق بوشهری می‌سوختند و می‌ساختند و دم برنمی‌آوردند. در استان بوشهر آوای شاهین آرام‌بخش بسیاری از آلام بندرنشینان جنوبی صبور می‌باشد. حالا شاهین رفت! چه کسی جوابگوی هواداران این تیم است؟ چه کسی جوابگوی خون آن دو جوان علاقه‌مند شاهینی که چند روز زودتر از عالی شهر برای تماشای آخرین بازی شاهین با سایپا به شهرستان بوشهر آمده بودند و با چشمانی اشکبار و غمگین ورزشگاه را ترک کردند و در راه بازگشت به عالی‌شهر در اثر تصادف جان به جان آفرین تسلیم کردند، را می‌دهد؟


https://shoma-weekly.ir/WJKiOK