شهرستانها

شاهد استحاله مفهوم اقتصاد مقاومتی توسط دولت هستیم

هرچند دولتمردان نیز در اقدامی نمادین بلافاصله به تشکیل کارگروه‌هایی در این خصوص پرداختند ولی متأسفانه در درون دولت نگاهی عمل‌گرایانه به این مقوله را شاهد نیستیم. تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی که با تأکید مقام معظم رهبری در دولت شکل گرفت نیز نتوانست انتظارات را برآورده سازد.
به گفته دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی؛ استان با محرومیت شدید اقتصادی و خشکسالیهای پیاپی، نیازمند توجه ویژه دولتمردان است.

محمد قریب دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی که با خبرنگار هفتهنامه شما سخن میگفت اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 95 را بهعنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند، این در حالی بود که معظم اله تولید داخلی و ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و تحرک و رونق اقتصادی و مقابله با رکود را ازجمله مسائل اصلی اقتصاد برشمردند و فرمودند این موارد جزء مسائل مبتلابه مردم است و مردم آنها را حس و مطالبه میکنند.

وی افزود: حضرت آقا اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را همچون راهی مستقیم و روشن به سمت رفع نیازهای کشور برشمردهاند.

قریب با نقد عدم عملگرایی دولت اظهار داشت: هرچند دولتمردان نیز در اقدامی نمادین بلافاصله به تشکیل کارگروههایی در این خصوص پرداختند ولی متأسفانه در درون دولت نگاهی عملگرایانه به این مقوله را شاهد نیستیم. تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی که با تأکید مقام معظم رهبری در دولت شکل گرفت نیز نتوانست انتظارات را برآورده سازد.

وی اضافه کرد: تأخیر در ارائه برنامه ششم توسعه به مدت یک سال به بهانه اجرای برجام عملاً تحقق برنامههایی که قرار بود بر مبنای سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغ و اجرا شود را نیز یک سال به تأخیر انداخت.

دبیر حزب مؤتلفه استان خاطرنشان کرد: امروز در درون دولت شاهد استحاله کردن مفهوم اقتصاد مقاومتی هستیم و با تعریفی که از اقتصاد مقاومتی میکنند میخواهند ریشه و مبنای اقتصاد مقاومتی را نقض کنند نگاه به بیرون مرزها و عدم توجه شایسته به ظرفیتهای داخلی و طرح مسائلی همچون جذب سرمایهگذاری خارجی و انجام کارهایی که خودشان تمایل به انجام آن دارند بهعنوان اقتصاد مقاومتی سبب شده برخی اقدامات، عملاً نقطه مقابل این مقوله قرار گیرد.

قریب با اشاره به محرومیتهای استان یادآور شد: استان خراسان جنوبی علیرغم محرومیت شدید اقتصادی مردم، خشکسالیهای پیاپی، رکود حاکم بر بازار و بنگاههای اقتصادی اندک موجود در استان، شاهد هستیم که دغدغه اصلی برخی دولتمردان صرفاً اغراض و برنامههای سیاسی است و هرازگاهی با طرح مسائل تنشزای سیاسی، بیشتر از قبل از مطالبات بحق مردمی فاصله میگیرند.

قریب در خاتمه اضافه کرد: هرچند اقدامات قابلستایشی از سوی بسیج سازندگی در قالب بنگاههای کوچک اقتصاد مقاومتی صورت پذیرفته که تا حدودی غبار محرومیت از برخی روستاها زدوده است ولی بیشک انتظار مردم ولایتمدار استان توجه و تلاش جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است امید است دولتمردان استان فرصت اندک باقیمانده را جهت اقدام و عمل قدر بدانند.

https://shoma-weekly.ir/o1meBD