ورزش

شادی گل در گزارش احمد شهید!

وقتی شیث رضایی و محمد نصرتی با یک حرکت زشت و بچه‌گانه سعی کردند شادی گل متفاوتی با آنچه که تا کنون در فوتبال ایران شاهدش بودیم، ارائه کنند، شاید هیچ کس فکر نمی‌کرد این حرکت تبعات منفی فراوانی داشته باشد و دامنه آن حتی به سازمان ملل هم سرایت کند، اما...

شاهین تهرانی- فوتبال سالهای سال است که حساب خودش را به عنوان یک  ورزش جذاب و پول‌ساز که رابطه تنگاتنگ و نزدیکی با سیاست دارد، از سایر ورزش‌ها جدا کرده است. فوتبال ورزش «درچشم» و قابل توجهی است و این خود به معنای جدی بودن مساله‌ای به نام فوتبال و حواشی آن است و بس! پس باید بیش از اینها مراقب گفتار و رفتارمان باشیم! وقتی شیث رضایی و محمد نصرتی با یک حرکت زشت و بچه‌گانه سعی کردند شادی گل متفاوتی با آنچه که تا کنون در فوتبال ایران شاهدش بودیم، ارائه کنند، شاید هیچ کس فکر نمی‌کرد این حرکت تبعات منفی فراوانی داشته باشد و دامنه آن حتی به سازمان ملل هم سرایت کند، اما...
اما استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، قصد ندارد به راحتی از هر بهانه‌ای که به دست می‌آورد گذر کند و شادی پس از گل مساله‌دار پرسپولیسی‌ها در بازی با داماش گیلان هم، یکی از آن بهانه‌ها بود! درست به همین دلیل بود که «احمد شهید» گزارشگر مثلاً بی طرف(!) سازمان ملل در گزارشی که از وضعیت حقوق بشر در ایران تهیه کرده، نام این دو نفر را هم گنجانده و محرومیت آنها را به محدودیت‌های همجنس‌گرایان در ایران مرتبط کرده است! و در گزارش خود آورده است: «محرومیت شیث رضایی و محمد نصرتی بازیکنان پرسپولیس در ایران نقض آشکار حقوق همجنس‌بازان در جهان است!»
این گزارش مضحک و ابلهانه در حالی در مجامع بین‌المللی مطرح می‌شود  و لابد قرار است که بر اساس آن تصمیم‌گیری هم بشود! که جناب احمد شهید هرگز پایش را به داخل خاک ایران نگذاشته و از راه دور مشغول تهیه گزارش (بخوانید دیکته نوشتن!) بوده است! و این در حالی است که این دو بازیکن در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضوری فعال دارند.
آیا این حرکت نابخردانه شیث و نصرتی هیچ ارتباطی به تمایلات همجنس‌گرایانه دارد؟ مسلم است که نه! این شوخی ضد فرهنگی، زشت و بچه‌گانه شاید هزار و یک معنای فرهنگی داشته باشد، ولی قطعاً – بدون هیچ تردیدی – ربطی به همجنس‌خواهی ندارد. آنچه از گزارش احمد شهید واضح است، ناتوانی غربی‌ها در یافتن ایرادات منطقی و قابل طرح در محاکم بین‌المللی است.اگر غیر از این بود چه دلیلی داشت که بخش‌هایی از گزارش سرتاپا کذب وی به این امر مضحک و بی اهمیت اختصاص پیدا کند! به این آقای احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل که آبروی حقوق بشر را برده، چه باید گفت؟ دو بازیکن در یک حالت هیجانی ادای یک فعل بچه‌گانه را در آوردند که هیچ کس آن را نپسندید و خود بازیکنان هم از این حرکت نامتعارف و ناخودآگاه شرمنده و نادم شدند و طبق آئین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال برای مدتی از بازی کردن محروم شدند. از سوی دیگر هنوز فراموش نکرده‌ایم که جامعه جهانی فوتبال، رسانه های داخلی و خارجی در زمان وقوع این اتفاق زشت، چگونه به آن تاختند و در اروپا و آسیا و آمریکا خواستار مجازات مردانی شدند که حرمت زمین مقدس ورزش را نگه نداشته‌اند و چگونه است که در آن زمان همه دنبال مجازات این دو خاطی بودند و حالا که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال – و نه قوه قضائیه! – با آنها در چارچوب قوانین فیفا برخورد کرده‌اند، داستان عوض شده و ما متهم به نقض حقوق همجنس‌گرایان جهان شدیم!
این گزارش به خودی خود به معنای شکست آمریکایی‌ها در اهداف شوم و از پیش تعیین شده‌شان است.اتفاقی که از سالها قبل توسط حضرت امام خمینی(ره) پیش‌بینی شده بود! ما واقعاً متأسف هستیم در روزگاری زندگی می‌کنیم که به نام تمدن و انسانیت و حقوق بشر به دفاع از حقوقی می‌پردازند که حتی حیوانات نیز حاضربه داشتن چنین حقوقی نیستند.

 

https://shoma-weekly.ir/DOHUJu