شهرستانها

سیاست‌های منقلی دولت در استان سرمایه‌ها را بر باد داده است

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی در انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت در استان مرکزی گفت: دولت فرصت عظیم انقلاب اقتصادی را که در سایه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قابل تحقق بود، باسیاست‌های منقلی خود از دست داد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی در انتقاد از سیاستهای اقتصادی دولت در استان مرکزی گفت: دولت فرصت عظیم انقلاب اقتصادی را که در سایه سیاستهای اقتصاد مقاومتی قابل تحقق بود، باسیاستهای منقلی خود از دست داد.

نادر مقدسی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی افزود: باگذشت 10 سال از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی که امیدهای زیادی را در میان نخبگان سیاسی و اقتصادی کشور بهمنظور رفع مشکلات اقتصادی کشور به وجود آورده بود هنوز حرکت قابلتوجهی را در این زمینه صورت داده نشده است و دولت نیز طی 3 سال و نیم گذشته این سیاست عظیم اقتصادی را با رفتارها و عملکردهای خود به تمسخر گرفته است.

مقدسی دولت تدبیر و امید را دولتی بیاعتقاد به سیاستهای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این دولت از ابتدای کار فقط به شعار دادن در این حوزه بسنده کرده و حرکتی مدبرانه و امیدبخش را انجام نداده است و میتوان نتیجه گرفت که این دولت هیچ اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی استان مرکزی گفت: استان مرکزی بهعنوان یکی از قطبهای صنعتی کشور طی 3 سال و نیم گذشته وضعیت بغرنجی را تجربه کرده است و اتفاقات ناگواری در صنایع بزرگ این کشور رخداده که وضعیت اسفبار شرکتهای بزرگی چون هپکو و آلومینیوم که از برندهای معروف کشور هستند نمونهای از این وضعیت است.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان مرکزی در ادامه گفت: دولت باسیاستهای منقلی خود سرمایههای اقتصادی استان را به باد داده و رکود و ناامیدی را بر اقتصاد استان حاکم کرده است.

وی سفرهای نمایشی مسئولان عالیرتبه دولتی به استان را موردانتقاد قرارداد و گفت: این سفرها دردی از صنعتگران و کارگران استان دوا نخواهد کرد و وعده وعیدهای سر خرمن برای مردم به امری عادی و تمسخرآمیز تبدیلشده است.

نادر مقدسی راه خروج از مشکلات اقتصادی کشور را پایبندی، اعتقاد و عمل به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دولت مدام از کاهش نرخ تورم سخن میگوید درحالیکه مردم همچنان گرانی را حس میکنند و از سوی دیگر حاکم شدن رکود بر کشور اقتصاد را دچار بیماری کرده است.

وی سیاستهای دولت بهخصوص در بحث واردات بیرویه، عدم توجه به تولید ملی و سیاستهای غلط و بحرانزا در حوزه مسکن را موردانتقاد قرارداد و گفت: در حوزه بانکی نیز اقدامات صورت گرفته در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی نبوده و در استان مرکزی بانکها کمترین همکاری را با صنایع و کارگاههای تولیدی داشتهاند.

مقدسی یادآور شد: معادن و کشاورزی استان هم روزگار خوبی را سپری نمیکنند و معلوم نیست دولت در این ماههای پایانی چه برنامهای برای این وضعیت دارد، وضعیتی که قرار بود طی 100 روز اول دولت بهبود پیدا کند و قرار بود قفلهای بستهشده با کلید تدبیر و امید بازگردد.

وی وابسته کردن رونق اقتصادی به اجرای تعهدات آمریکاییها به مفاد برجام را یک اشتباه استراتژیک دولت دانست و گفت: چشمانتظاری برای عمل به تعهدات طرف مقابل کاملاً در خلاف اقتصاد مقاومتی است و دولت باید فرض خود را بر عدم اجرای تعهدات آمریکا به مفاد برجام قرار میداد زیرا تجربه این را ثابت کرده بود.

https://shoma-weekly.ir/EOAtpq