شهرستانها

سکانداری مقتدر و موفق

کسانی که داعیه ریاست مجلس را دارند، باید بتوانند به‌خوبی از عهده وظایفی که برای ریاست یک مجلس انقلابی تعریف شده است بر آیند.

غلامحسین چوبینی- از مجلس یازدهم که مجلسی انقلابی است انتظار میرود بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و رونق و جهش تولید را سرلوحه کار خود قرار دهد و عزم جدی برای محرومیتزدایی، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض داشته باشد. لازمه این کار وضع قوانین مناسب و اجرای دقیق و همهجانبه قوانین اجرا نشده است.

وظیفه دیگر مجلس عدم تأیید برخی لوایح و طرحهایی است که برخلاف منافع ملی و مصالح کشور است، همچون برجام و (FATF) که با تصویب آنها در واقع استقلال کشور نشانه رفته و این خیانتی آشکار و نابخشودنی است و مسببین آن باید از درگاه خداوند طلب مغفرت و از موکلین خود عذرخواهی و آن را جبران کنند. وظیفه دیگر مجلس نظارت قوی و دقیق بر عملکرد قوه مجریه است که متأسفانه این نظارت در مجالس گذشته از جمله مجلس دهم، بهخصوص در قالب سؤالها و استیضاح وزرا و... بهخوبی صورت نگرفت و اغلب همراه با تساهل و تسامح بود و کشور از این بابت بسیار آسیب دیده و متضرر شده است. مجلس یازدهم باید این وظیفه قانونی را به صورت انقلابی و بهخوبی انجام دهد و از هر گونه مصلحتاندیشی که خلاف مصالح نظام است بپرهیزد.

در خصوص انتخاب ریاست مجلسی که به فرمایش امام(ره) مجلس در رأس امور است میبایست بسیار دقت شود. اولین شرط برای ریاست مجلس این است که او رجلی مذهبی سیاسی باشد و اعتقاد راسخ و اهتمام جدی به اجرای کامل بیانیه گام دوم، اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، محرومیتزدایی و خودکفایی و استقلال کامل کشور از هر جهت داشته باشد. رئیس مجلس باید فردی مدیر و مدبر و از تواناییهای بالایی برای اداره مجلس برخوردار باشد. او نهتنها باید شرایط حاکم بر کشور، منطقه و جهان را بهخوبی بشناسد، بلکه سیاستها و نیازهای کلان کشور بهخصوص روابط بینالملل را بهخوبی بفهمد.

لذا کسانی که داعیه ریاست مجلس را دارند، باید بتوانند بهخوبی از عهده وظایفی که برای ریاست یک مجلس انقلابی تعریف شده است بر آیند.

اما در مورد گزینه اصلح ریاست مجلس، تا حدی که بنده شناخت دارم و با احترام به نظر نمایندگان و نامزدها، به نظر میآید مهندس میرسلیم در میان کاندیداهای مطرح برای ریاست این مجلس از شرایط مناسبتر و ممتازتری برخوردار است و پیشینه دو دهه تجربه در مجمع تشخیص مصلحت نظام و سوابق گرانسنگ ایشان از جمله هشت سال ریاست نهاد ریاست جمهوری مقام معظم رهبری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت وزارت کشور، ریاست کل شهربانی کشور و بنیاد مهاجرین جنگ تحمیلی از ایشان شخصیتی مدیر و مدبر ساخته که نیاز امروز جامعه ماست. مواضع شفاف و انقلابی او بهخصوص در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 تا به امروز نشان از پختگی و مواضع سنجیده و امانتداری ایشان دارد. لذا به نظر من مهندس میرسلیم سکانداری مقتدر و موفق برای مجلس آینده خواهد بود. انشاءالله.

https://shoma-weekly.ir/xBrXHR