شهرستانها

سوریه و عراق خاکریز اول ایران

انقلاب اسلامی ایران، انقلابی مردمی و اسلامی است که نه تنها به سلسله های استبدادی شاهنشاهی در ایران پایان داد، بلکه به سلطه نظام استعماری و استکباری غرب به سرکردگی آمریکا نیز در ایران خاتمه داد و جمهوری اسلامی را در پهنه جغرافیایی ایران بر اساس اصل نه شرقی، نه غربی پایه گذاری کرد.
محمد حسن آلاله- به راستی چرا در سوریه و عراق حضور داریم و در آنجا با گروههای تکفیری مانند داعش مبارزه می کنیم ، چرا از مردم انقلابی یمن و بحرین دفاع می کنیم واساسا فلسفه حضور ما در آن سرزمین ها چیست و اینکه چرا به شهدای این مبارزه های بیرونی، شهدای مدافع حرم می گوییم؟

انقلاب اسلامی ایران، انقلابی مردمی و اسلامی است که نه تنها به سلسله های استبدادی شاهنشاهی در ایران پایان داد، بلکه به سلطه نظام استعماری و استکباری غرب به سرکردگی آمریکا نیز در ایران خاتمه داد و جمهوری اسلامی را در پهنه جغرافیایی ایران بر اساس اصل نه شرقی، نه غربی پایه گذاری کرد.

دنیای غرب که ایران را برای خود جزیره ای باثبات می دانست و منافع خود در منطقه را به قیمت وابستگی نظام پادشاهی پهلوی براحتی تامین می کرد به یکباره دید که با پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها جغرافیای ایران از دستش رها شده ، بلکه مردمی منسجم نیز بر علیه نظام سلطه و خصوصا آمریکا و اسرائیل شوریده و سر برآورده اند و منافع و امنیت آنها که بواسطه استفاده و سوء استفاده از منابع زمینی و زیرزمینی کشورهای منطقه تامین می شد به خطر افتاده است. آنها انقلاب اسلامی را همچون زلزله ای غیرمترقبه می دانستند که در یکی از حساس ترین نقاط جهان اردوگاه آرام و بی دغدغه استکبار عالم را به شدت به لرزه درآورد.

اینک به پاس پیروزی انقلاب، نظامی اسلامی در منطقه ایجاد شده بود که نه تنها به افسانه جدایی دین از سیاست پایان داده بود، بلکه با محوریت اسلام، حکومتی دینی ایجاد کرده که اسلام را احیا می کرد، بیگانه را از کشور می راند و عنقریب بود که صدای این انقلاب منطقه و جهان را فرا گیرد. دراین حالت بود که طاغوت های جهان به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین الملل با تمام توان خود به شیطنت و مقابله با اسلام و پدیده نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخته وهمچنان می پردازند. در این مقال به طور اجمال دلایل حضور جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و عراق تبیین و مورد تجزیه و تحلیل و واکاوی قرار می گیرد.

1- اهداف راهبردی جمهوری اسلامی: بنابرنظر برخی تحلیلگران نظامی اگر ایران در سوریه و عراق با گروه های تکفیری نجنگد در آن صورت باید در مرزهای خودش از جمهوری اسلامی دفاع کند، وضوح این استدلال اقرار چندین باره سرکردگان داعش مبنی بر آمادگی شان برای حمله به مرزهای ایران اسلامی است.

2- دفاع و حمایت از جریان بیداری اسلامی: در طول دوران پس از انقلاب اسلامی بالاخره انعکاس و بازتاب این انقلاب بزرگ ، موجب بیداری اسلامی خصوصا در کشورهای اسلامی منطقه گردید و در طی چندسال گذشته بیداری اسلامی موجب شد تا نظام ها و دولت های وابسته به نظام سلطه غرب یکی پس از دیگری فرو بپاشند. لذا افکار شیطانی دشمن براین شد تا داعش، النصره ، طالبان و دیگر گروههای تکفیری را برای ترویج اسلام خشونت زای انحرافی وارد میدان کند. لذا حضور فرزندان ما در این سرزمین ها به نوعی خنثی سازی نقشه دشمنان از انحراف ، مردمی و روشن نگهداشتن چراغ بیداری اسلامی است.

3- دفاع از سوریه و عراق دفاع از محور مقاومت است : امروزه بواسطه موقعیت جغرافیایی و منطقه ای، سوریه پشتوانه اصلی نیروهای مقاومت به شمار میرود، به طوری که اگر سوریه به دست تروریستها سقوط کند عملا حزب الله لبنان نیز در مقابل رژیم صهیونیستی دچار مشکل می شود. اسرائیل در سوریه به دنبال شکست محور مقاومت است و از این رو حضور فرزندان ما در سوریه تلاشی در جهت حفظ محور مقاومت می باشد.

4- دفاع ما از سوریه و عراق دفاع از حرم اهل بیت و حریم ولایت است: بدیهی است که تروریستها با حمایت استکبار جهانی با برنامه های از پیش تدوین شده درصدد تخریب قبور مطهر ومقدس خاندان عصمت و طهارت هستند و این مهمترین خط قرمز شیعیان جهان است که لحظه ای درنگ نخواهیم کرد و امروزه دفاع از این سرزمین ها دفاع از مکتب والای ما و دفاع از حرم و حریم ولایت است. وما با افتخار در این راه تامرز شهادت نیز خواهیم رفت و نام شهدای مدافع حرم خود افتخار دیگری است که بر سینه ایران انقلابی می درخشد.

* قائم مقام حزب موتلفه خوزستان

https://shoma-weekly.ir/50VmHX