ورزش

«سوریان» یک نابغه و استثناست

«حمید سوریان» یکی از نوابغ کشتی جهان است که پس از کسب 7 مدال طلای جهان و المپیک این بار می‌خواهد به سوی هشتمین طلای خود یورش ببرد. همین خواسته و اعتماد به نفس بالای قهرمانی دوست‌داشتنی کشورمان می‌تواند به کمک سایر کشتی‌گیران بیاید.

امید توکلی- طبق آخرین اخبار و با موافقت شورای فنی کشتی فرنگی «حمید سوریان» به تیم ملی بازگشت تا کماکان شانس حضور در مسابقات جهانی 2015 لاس وگاس آمریکا را داشته باشد.

این تصمیم را میتوان از ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار داد. ابتدا لازم میدانیم که اعلام کنیم ما هم به برگزاری مسابقات انتخابی معتقد و روی آن اصرار میورزیم؛ اما این را هم باید به اطلاع کشتیدوستان برسانیم که «حمیدسوریان» یک کشتیگیر معمولی نیست. او یک استثنا و نابغه است.همان طور که «حسین ملا قاسمی» عضو شورای فنی کشتی فرنگی عنوان کرده است. حمید سوریان یک قهرمان استثنایی است که 7 مدال جهانی در کارنامه دارد و نباید از چنین سرمایهای بیتفاوت گذشت. آن هم در حالی که پیکارهای جهانی کشتی در کشور آمریکا برگزار میشود.مسابقات جهانی 2015 بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا در کشور آمریکا برگزار میشود و باید کشتیگیران راهی این رقابتها شوند که آزمون و خطای خود را پشت سرگذاشته باشند.

«حمید سوریان» با توجه به سالها حضور در سطح اول کشتی جهان و کسب عناوین مختلف و مدالهای رنگارنگ از تجربه و پختگی خاص برخوردار است. به همین دلیل به نظر میرسد شورای فنی کشتی فرنگی تصمیم درستی را اتخاذ کرده باشد. یک قیاس اجمالی بین «حمید سوریان» و رقبای داخلیاش بار دیگر بر درستی این تصمیم صحه میگذارد.

از سوی دیگر بازگشت «حمید سوریان» به اردوی تیم ملی میتواند انگیزه و روحیه سایر ملی پوشان را نیز بالا ببرد و قوت قلبی برای ملی پوشان میشود.

«حمید سوریان» یکی از نوابغ کشتی جهان است که پس از کسب 7 مدال طلای جهان و المپیک این بار میخواهد به سوی هشتمین طلای خود یورش ببرد. همین خواسته و اعتماد به نفس بالای قهرمانی دوستداشتنی کشورمان میتواند به کمک سایر کشتیگیران بیاید.

قاعدتا اعضای شورای فنی کشتی فرنگی نیز با بررسی تمامی ابعاد و استماع دلایل «حمید سوریان» در خودداری از مسابقه انتخابی با وجود وزن کشی این تصمیم را اتخاذ کردند و جا دارد از این بابت به این دوستان تبریک گفت که سرمایهسوزی نکردند.

https://shoma-weekly.ir/AYMURm