ورزش

سوء استفاده‌های سیاسی در واگذاری سرخابی‌ها تا فساد علنی در فوتبال

برای دو تیم مردمی استقلال و پرسپولیس باید فکر اساسی و اقدامی عاجل و حساب شده در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد.
محمدرضا تهرانی- «محمد علی پور مختار» رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از معرفی خاطیان و مجرمان پرونده فساد در فوتبال و اعلام اسامی مفسدان فوتبال به قوه قضائیه خبر داد و گفت: این گزارش حدود 70 صفحه است که 10 صفحه آن در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد. وی همچنین اظهار داشت: در این مدت از طرف برخی افراد ذی نفع با توصیه و حتی فشار برای مختومهکردن موضوع فساد در فوتبال روبهرو بودهایم!!

افضلی فر نماینده مردم اردبیل و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس درباره این پرونده حرفهای تازهای دارد و میگوید: برخی از مسئولین میخواستند از باشگاههای دولتی استفاده سیاسی کنند و راضی به واگذاری این باشگاهها به ویژه سرخابیها به بخش خصوصی نبوده و نیستند.

حرف ما در برخورد با فساد در فوتبال صریح و توقع بسیار روشن است. بخش ورزشی نشریه «شما» درباره آلودگی‌‌های ورزش و برخورد قاطع با آن هیچ تردیدی ندارد و از آن استقبال میکند. به اعتقاد ما با فساد در هر نهاد، سازمان و وزارتخانه باید برخورد شدید صورت پذیرد. حال اگر کمیسیون اصل 90 به مدارک و شواهد مهمی دست پیدا کرده و یقین حاصل نموده که در فوتبال ایران فساد و آلودگی وجود دارد باید هرچه سریعتر پرونده افراد فاسد به نهادهای قانونی و امنیتی سپرده شود تا با خاطیان در هر مقام و سمتی هستند، برخورد شود.

در حالی که بیش از دو سال از پرونده ورود فساد در فوتبال به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اصل 90 میگذرد و در طول این مدت اعضای این کمیسیون بارها مصاحبه کرده و وعدههایی درباره پایان بررسی فساد در فوتبال و اطلاعرسانی آن را دادهاند؛ اما متاسفانه همچنان در حد حرف باقی مانده و هرگز جامه عمل بر تن نکرده است.

تعلل کمیسیون محترم اصل 90 در این موضوع حیاتی میتواند باعث بدبینشدن مردم نسبتبه مسئولین شود! به عبارت بهتر زیبنده یک مملکت اسلامی و دولت اسلامی با آن پیشینه ورزش جوانمردانه و پهلوانی نیست که فساد همچنان در ورزش رواج داشته باشد و مفسدان همه را به سخره بگیرند، بارها نوشتهایم که دست جریانات فتنه و آلوده و فاسدان باید از پیرامون ورزش قطع شود.

بدون تردید مصلحتاندیشی یا پارتی بازی و سفارش این و آن آب به آسیاب افراد ضد انقلاب و آلوده ریخته و آنان را به اهداف شوم و پلید خود نزدیک و نزدیکتر میکند.

نکته مهم دیگر بحث عقیمماندن واگذاری دو باشگاه مردمی استقلال و پرسپولیس و انتظارات به حق هواداران این دو تیم است که طی چندسال اخیر بر سر این دو تیم آوردهاند! که به هیچ روی مناسب و در شان دو تیم قدیمی و پر طرفدار با افتخارات فراوان آنان نبوده و نیست. مسئولین ورزش با استقلال و پرسپولیس در حد نام و سابقه و انتظار طرفداران رفتار نکردهاند؛ به طوری که این دو تیم به وپژه پرسپولیس دچار بحران هویت شده و به عمد یا غیر عمد دستهایی در کار بوده که پرسپولیس از هویت و اهداف اولیه روزهای تاسیس و دوران پرافتخار شاهین فاصله بگیرد.

برای دو تیم مردمی استقلال و پرسپولیس باید فکر اساسی و اقدامی عاجل و حساب شده در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد.

همان طور که پیشتر اشاره شد، عدم توجه به این نکات مهم بیش از هر چیزی بیانگیزگی و دلسردی مردم را موجب شده و باعث میشود رفتهرفته این آلودگی ورزش جمهوری اسلامی را فرا گیرد.

ورزش کشورمان از این بابت کم ضربه نخورده است. البته پیرامون جریانات فتنه، آلوده و فاسد به اندازه کافی مطلب نوشته و به عملکرد تخریبی این افراد پرداختهایم؛ اما متاسفانه مدتهاست مسئولین امر خود را به خواب زدهاند! دوستان خوب میدانند که این جریانات و دلالان و دلال مسلکان در فوتبال ما خوب جولان میدهند و متاسفانه نیت و کار خود را همچنان پیش میبرند و از ورزش و فوتبال برای خود دکان دو نبش، کاسبی و شهرت ساختهاند!

بر همین اساس یک بار دیگر تاکید میکنیم، مسئولین باید با عزمی جدی به وظایف انسانی، قانونی، شرعی و انقلابی خود در مبارزه دائم با فساد و زشتکاری در ورزش و فوتبال با کمال شجاعت و شهامت عمل کنند. خاطیان و جریانی که از فساد و افراد فاسد دفاع کردهاند را به دستگاه قضائی و مردم معرفی کنند تا به سزای اعمال پلیدشان برسند.

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم

                                          تو خواه از سخنم پند گیر خواه ملال

https://shoma-weekly.ir/ub7DYu