ورزش

سه نگاه از اخلاق مداری ولاسکو در والیبال

معمولاً اغلب ما وقتی از مسافرت طولانی و خسته کننده‌ای به منزل بر می‌گردیم 24 ساعت استراحت می‌کنیم، اما آن روز «خولیوولاسکو» که قرار بود از ترکیه به ایران بیاید به دلیل شرایط بد آب و هوایی استانبول 2 مرتبه پروازش به تعویق افتاد و با حدود 6‌ساعت و نیم تأخیر به تهران رسید.
مهدی یکتا

الف: رمز موفقیت من جدیت و عشق به کارم است

معمولاً اغلب ما وقتی از مسافرت طولانی و خسته کنندهای به منزل بر میگردیم 24 ساعت استراحت میکنیم، اما آن روز «خولیوولاسکو» که قرار بود از ترکیه به ایران بیاید به دلیل شرایط بد آب و هوایی استانبول 2 مرتبه پروازش به تعویق افتاد و با حدود 6ساعت و نیم تأخیر به تهران رسید.

با ین وجود و به رغم خستگی مفرط ترجیح داد به جای استراحت به «خانه والیبال» برود و بازی دو تیم پیکان و آلومینیوم المهدی بندر عباس را زیر نظر بگیرد!

این نشان دهنده حرفهای بودن و جدیت «خولیو ولاسکو» بود. مردی که در مصاحبهای جالب گفت: «رمز موفقیت من جدیت و عشق به کارم است.»

ب: دعوت به همکاری از سرمربی تیم ملی وزنهبرداری!

«خولیو ولاسکو» بلافاصله پس از تمدید قرارداد با فدراسیون والیبال از «کوروش باقری» سرمربی تیم ملی وزنهبرداری دعوت به عمل آورد تا با او همکاری کند که این پیشنهاد تعجب و شگفتی اهالی ورزش را به دنبال داشت. جالب آن که سرمربی آرژانتینی و معمار والیبال ایران در مورد این پیشنهاد گفت: «وقتی یک مربی مثل کوروش باقری توانسته به همراه شاگردانش 4 مدال المپیک را برای کشورش به ارمغان بیاورد آن قدر دارای دانش و بینش است که بتواند به تیم ملی والیبال هم کمک کند!»

به راستی کدام مربی داخلی یا خارجی شاغل در ایران را سراغ دارید که چنین روحیهای داشته باشد؟

ج: نه از روسیه پیشنهاد دارم و نه آمریکا!

قرارداد «ولاسکو» در حالی به پایان رسید که قیمت دلار گران شده و اخباری هم مبنی بر پیشنهادات کشورهای روسیه و آمریکا به مرد آرژانتینی شنیده میشد.

اما «خولیو ولاسکو اول با «امیر خوش خبر» سرپرست تیم ملی والیبال ایران تماس گرفت و پرسید: «آیا فدراسیون ایران در شرایط جدید ارزی باز هم مایل به همکاری با من است یا نه؟!»

و سپس در اظهار نظری قابل تأمل گفت: «من نه از روسیه پیشنهاد داشتم ونه آمریکا! همه پیشنهاداتی که به من رسید پایینتر از ایران بود و به همین دلیل کشور شما را انتخاب کردم...»

صداقت از این بالاتر سراغ دارید؟

تکمله؛ نمیخواستیم داغ دل شما را زنده کنیم اما امیدواریم با نوشتن این سه برش متوجه شده باشید چه کسی را از دست دادیم!

https://shoma-weekly.ir/KEQZFE