ورزش

سه نماینده ایران و یک هدف

شرایطی که در حال حاضر برای فوتبال ایران پیش آمده، باعث شده تا چشم امید تمامی فوتبال‌دوستان به نتایج سه نماینده فوتبال کشورمان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باشد. قبل از همه تیم تراکتورسازی تبریز قرار است سه‌شنبه در تبریز به مصاف تیم الجزیره امارات برود. یک فوتبال زیبا، پرهیجان، تماشاگر پسند و توأم با پیروزی حداقل انتظار هواداران تبریزی هر ایرانی است.
سعید سعید زاده- شرایطی که در حال حاضر برای فوتبال ایران پیش آمده، باعث شده تا چشم امید تمامی فوتبالدوستان به نتایج سه نماینده فوتبال کشورمان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باشد. قبل از همه تیم تراکتورسازی تبریز قرار است سهشنبه در تبریز به مصاف تیم الجزیره امارات برود. یک فوتبال زیبا، پرهیجان، تماشاگر پسند و توأم با پیروزی حداقل انتظار هواداران تبریزی هر ایرانی است.

بازیکنان این تیم و شاگردان «تونی اولیویهرا» باید قدردان تماشاگران پرشور خود بوده و با روحیه فداکاری و دوندگی دروازه حریف اماراتی را گلباران کنند. پیروزی در این دیدار میتواند بسیار حائز اهمیت و در عین حال روحیهبخش برای سایر نمایندگان باشد.

فردای بازی تراکتورسازی، سپاهان در خانه میزبان النصر امارات است. تیمی به مربیگری «والترزنگا» و مدیریت فنی «سون گوراناریکسون» که ظاهراً آمادهتر از همیشه پای به اصفهان و ایران میگذارد.

اگر چه بابت پیروزیهای قبلی سپاهان برابر این حریف حق داریم امیدوار باشیم اما اجازه نداریم شاگردان والترزنگا را دستکم بگیریم. نباید خیالمان از برد راحت باشد و دلخوش به ستارههایی چون نویدکیا، خلعتبری و یا جواهیرسوکاج از حریف غافل شویم.

البته با شناختی که از زلاتکو کرانچار داریم، نیک میدانیم سرمربی سپاهان یک مربی منطقی و حرفهای است و برای لحظه به لحظه بازی برنامه دارد. چنانچه چهارشنبه هواداران اصفهانی سپاهان را در فولادشهر تنها نگذارند، آنگاه سه امتیاز راحتتر به حساب نماینده ایران واریز خواهد شد.

اما میرسیم به استقلال تهران، تیم امیرقلعهنویی که سالها متهم به سنتگرایی و عدم نتیجهگرفتن در مسابقات برونمرزی است. آبیپوشان در شرایطی به مصاف الریان قطر میروندکه با مشکلات متعدد مالی و حاشیهای دستوپنجه نرم کرده و حتی شنیده میشد امیر قلعهنویی ومجتبی جباری هم با سلام و صلوات راهی سفر شدهاند!

هرچند تاکتیک تیمی و اتخاذ یک روش هوشمندانه راهکار مناسبی برای حصول نتیجه در این بازی خارج از خانه است اما روشی که بیش از هر چیزی میتواند به مدد شاگردان قلعهنویی بیاید، شیوه فداکارانه است. درباره مشکلات مالی و بیپولی استقلالیها نمیتوان خیلی اظهارنظر کرد، یعنی امروز وقت این اظهارات نیست!  آنچه میتوان در این روز به آبیها توصیه کرد فداکاری و دوندگی به عشق ایران و هوادارانی است که از پای گیرندههای تلویزیونی دست به دعا برداشتهاند و... به امید موفقیت هر سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا.

https://shoma-weekly.ir/YVu3eU