اقتصاد

سهام عدالت اقتصاد را از دولتی بودن دور نکرد

واگذاری ها یا باید در بورس انجام بپذیرد یا سازوکار به گونه ای باشد که قدرت خرید برای افراد بخش غیردولتی وجود داشته باشد، زیرا بخش دولتی دارای منابع مالی و بانکی است و به راحتی می تواند خرید را انجام دهد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: بخشی از خصوصی سازی به مقوله سهام عدالت اختصاص یافته که یکی از اشکالات وارده به این سازمان است، زیرا اما این موضوع در رابطه با تولید اثربخشی نداشته است.

اسدالله عسگراولادی، عضو اتاق بازرگانی ایران، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص سیاست های کلی اصل ۴۴ در حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: مشکل اصلی ما در اجرای اصل ۴۴ توسط سازمان خصوصی سازی نیست، بلکه این معضل مربوط به نحوه واگذاری هاست.

وی افزود: واگذاری ها یا باید در بورس انجام بپذیرد یا سازوکار به گونه ای باشد که قدرت خرید برای افراد بخش غیردولتی وجود داشته باشد، زیرا بخش دولتی دارای منابع مالی و بانکی است و به راحتی می تواند خرید را انجام دهد.

عسگراولادی بیان کرد: در حال حاضرمجموعه هایی وجود دارند که فعالیتی انجام نمی دهند و بیکار شده اند که باید با واگذاری این واحدها از ورشکستگی آنها جلوگیری کرد.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: ضروری است که دولت حس قیومیت را کنار بگذار و به سمت واگذاری به بخش خصوصی پیش برود زیرا در حال حاضر اقتصاد ما ۸۰ درصد دولتی بوده که باید این میزان به ۵۰ درصد تقلیل پیدا کند.

وی با بیان اینکه نظارت بر خصوصی سازی به درستی صورت نگرفته است، تصریح کرد: بخشی از خصوصی سازی به مقوله سهام عدالت اختصاص یافته اما این موضوع در رابطه با تولید اثربخشی نداشته است و این مسئله یکی از اشکالات وارد به خصوصی سازی است.

https://shoma-weekly.ir/cz3fvH