ورزش

سنگ بزرگ جلوی پای استقلال و پرسپولیس

لیگ چهاردهم حرفه‌ای فوتبال کشور از ۹ مرداد ماه آینده آغاز خواهد شد. باشگاههای ایرانی که فصل نقل و انتقالات را پشت سرمی‌گذارند، روز ۲۳ تیر ماه جاری در سالن همایش‌های برج میلاد مراسم قرعه کشی این دوره از مسابقات را برگزار خواهند کرد.
مهدی یکتا- لیگ چهاردهم حرفهای فوتبال کشور از ۹ مرداد ماه آینده آغاز خواهد شد. باشگاههای ایرانی که فصل نقل و انتقالات را پشت سرمیگذارند، روز ۲۳ تیر ماه جاری در سالن همایشهای برج میلاد مراسم قرعه کشی این دوره از مسابقات را برگزار خواهند کرد.

آما آنچه این مطلب را به درازا میکشاند نه مربوط به لیگ برتر است و نه فصل نقل و انتقالات بلکه خبری شنیدم که اگر صحت داشته باشد، باید تأسف فراوان خورد! همانگونه که مستحضرید از دیرباز دوباشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل داشتن طرفداران بسیار و ازدحام جمعیت در هنگام مسابقات همواره ورزشگاه آزادی را به عنوان زمین بازی خود انتخاب میکردند و فاقد ورزشگاه اختصاصی بودند.

ورزشگاه آزادی هم گرچه مثل دوباشگاه سرخابی زیرمجموعه دولت محسوب میشود، اما تا همین چند سال پیش مبلغ ۵ میلیون تومان برای هر مسابقه از استقلال و پرسپولیس دریافت میکردند که این رقم در لیگ سیزدهم به یکباره به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت!

در واقع اجاره بهای ورزشگاه آزادی ۶ برابر شد که البته باز هم سرخابیها اعتراضی نکرده و این مبلغ در پایان فصل از حساب طلبهای دو باشگاه از سازمان لیگ پرداخت میشد.

امابه تازگی خبر رسیده مسئولین ورزشگاه آزادی تهران به دو باشگاه دولتی استقلال و پرسپولیس اعلام کردهاند بهای اجاره این ورزشگاه برای مسابقات لیگ برتر و هر بازی ۲۷۰ میلیون تومان است. میدانید یعنی چه؟

این به معنای ۹ برابر شدن‌‌ همان مبلغ ۳۰ میلیون تومان است! آیا این رقم توجیهی دارد؟ گرانفروشی تا چه اندازه؟! در واقع این خواسته نابجا امروز تبدیل به یک چالش بزرگ برای استقلال و پرسپولیس شده است. ظاهراً همه چیز به اسپانسر ۱۶۰ میلیاردی سازمان لیگ برای تبلیغات محیطی برمیگردد و برخیها دنبال سهمخواهی هستند!

بگذارید روشنتان کنیم؛ به نظر میرسد شرکت توسعه و تجهیز ورزشگاه آزادی که زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان است به خواست بالادستیها این اجاره بهای سنگین را گذاشتهاند تا سهمی از قرارداد ۱۶۰ میلیارد تومانی ببرند در حالی که این مبلغ برای ۲ سال است و باید بین تمام باشگاهها تقسیم شود.

از آن گذشته چرا باید دو باشگاه پرطرفدار دولتی سالی ۱۰ میلیارد تومان به دولت پرداخت کنند؟ تا بوده در همه جای دنیا رسم بر این بودکه باشگاههای خصوصی هم از دولت کمک میگیرند تا رشد کنند اما ظاهرا ما تمام تلاش خود را به خرج میدهیم تا این باشگاههای پرطرفدار را زمین بزنیم!

خوشبختانه الان پس از مسابقات جام جهانی فوتبال فضای خوبی به وجود آمده که باعث امیدواری است و امیدواریم مسئولین و متولیان ورزش هم این موضوع را درک کنند و سنگ جلوی پای فوتبال نیندازند... البته امیدواریم!

https://shoma-weekly.ir/llQ18y