ورزش

سنگ‌اندازی در مسیر موفقیت والیبال

رموز موفقیت فدراسیون والیبال، آرامش آن است که توانسته هیجانات رسانه‌ای را کنترل کند و این امر در رشد این رشته نقش بسزایی داشته است. حال نیز پیش‌بینی می‌شود «محمدرضا داورزنی» رئیس کار کشته والیبال کشورمان تدابیر ویژه‌ای برای این قبیل گرفتاری‌ها اندیشیده است.
امید توکلی - والیبال ایران و «خولیو ولاسکو» مثال بسیار خوبی برای پیشرفت است. جایی که جمعی مستعد و بهترین مربیان گردهم جمع شده‌اند تا در لیگ جهانی والیبال افتخارآفرینی کنند، اما ظاهراً در مسیر موفقیت والیبال ایران سنگ‌هایی انداخته شده است!
حال در چنین شرایطی یکی از مسایلی که نمی‌توان از کنار آن بی تفاوت عبور کرد به بحث ویزا ندادن و تأخیر در صدور روادید برای کاروان ایران است. تیم ملی والیبال کشورمان باید طی روزهای 17 و 18 خرداد ماه سال جاری دو بازی حساس برابر روسیه یکی از قدرتهای برتر والیبال جهان برگزار کند اما شنیده می‌شود مشکلاتی برای این سفر به وجود آمده است!
هر چند پیش از این نیز کشور هندوستان برای دوچرخه‌سواران ایرانی و در صدور ویزا دشواری‌هایی ایجاد کرده بود، اما با توجه به شرایط والیبال ایران به عنوان قدرت اول آسیا ضرورت دارد فدراسیون مکاتباتی با فدراسیون جهانی والیبال(FIVB) انجام داده و این مسائل را گزارش کند.
اگر کشور روسیه در صدور روادید برای سایر تیم‌ها نیز تأخیر داشته باشد، ایراد چندانی وارد نیست اما اینکه تیم ایران با یک مربی سرشناس و جهانی با مشکل مواجه شود به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
البته یکی از رموز موفقیت فدراسیون والیبال، آرامش آن است که توانسته هیجانات رسانه‌ای را کنترل کند و این امر در رشد این رشته نقش بسزایی داشته است. حال نیز پیش‌بینی می‌شود «محمدرضا داورزنی» رئیس کار کشته والیبال کشورمان تدابیر ویژه‌ای برای این قبیل گرفتاری‌ها اندیشیده است.
به هر روی با شناختی که از ولاسکو والیبالیستهای مستعد تیم ملی داریم، مطمئن هستیم این تیم قادر است نتایج در خوری در لیگ جهانی والیبال کسب کرده و شگفتی خلق کند، به شرط آن که مسئولان و دست‌اندرکاران هیچ نکته‌ای را از قلم نینداخته و از نظر دور نداشته باشند.
یادآور می‌شود، با نگاهی کوتاه به تیم‌های حاضر والیبال در گروه ایران نشان می‌دهد در گروه بسیار دشواری قرار داریم. بیشتر تیم‌های حاضر در گروه ایران سابقه قهرمانی و نایب قهرمانی رقابتهای جهانی والمپیک را دارند. ماهم در مسابقات مختلف تقریباً با همه آنها بازی کرده‌ایم و می‌دانیم در چه سطحی والیبال بازی می‌کنند. آنها قدرتمندند، اما ما هم به هیچ وجه حریف دست و پا بسته‌ای برای آنان نخواهیم بود. شاید تیم ملی والیبال ایران در بازی با روسیه و کوبا به مشکل برخورد کند، اما به طور قطع مقابل ایتالیا، صربستان امروزی، آلمان، فرانسه، بلغارستان از نظر والیبال در یک سطح هستیم و حرفهای زیادی برای گفتن داریم.

https://shoma-weekly.ir/s8jJjz