شهرستانها

سند تدبیر و توسعه آذربایجان‌شرقی، ضامن اجرای اقتصادمقاومتی نیست

برنامه‌ریزی عملیاتی کاملی برای رسیدن حتی به این اهداف ناقص انجام نشده بنابراین موضوع «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را در حد و اندازه استان پوشش نخواهد داد.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجانشرقی گفت: سند تدبیر و توسعه استان با وجود اینکه دیدی نسبتا کامل به مسائل و مشکلات استان دارد؛ اما برنامهای که به صورت یک مدل اجرایی مدیریتی در عرصه اقتصاد مقاومتی مورد استفاده قرار گیرد، نیست.

رحیم جهانی در گفتگو با خبرنگار «فارس» اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بهعنوان یک مدل اقتصادی، مدلی مدیریتی و کامل مبتنی بر تئوری ـ عمل در عرصه مدیریت سیستمی است که لازمه تحقق کامل آن مطابق با منویات مقام معظم رهبری اجرای بیکم و کاست و منطبق بر مدلهای مدیریتی پیشرفته است.

وی افزود: شاید در نظر اول انطباق این موضوع با مدلهای مدیریتی سخت باشد؛ اما با کمی تأمل و تفکر در شعار سال و عمق تفکری که از این شعار برخاسته به راحتی میتوان دریافت که این موضوع از پیشرفتهترین مدلهای مدیریتی در عرصه اقتصاد است.

جهانی تصریح کرد: مدل مدیریتی مبتنی بر تئوری ـ عمل و ملزومات اجرایی آن شامل سیاستگذاری، استراتژیمداری، هدفگذاری، آرمانگذاری، برنامه‌‌ریزی عملیاتی، بودجهریزی، اجرا و بازخورد از مجموعه این موارد، همه و همه در این شعار خلاصه شده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجانشرقی با بیان اینکه استان آذربایجانشرقی به عنوان استان پایلوت در موضوع اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است و سند مورد استفاده در این زمینه در استان «سند تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی» است، اعلام کرد: سند مزبور با وجود اینکه با دیدی نسبتا کامل و شامل به مسائل و مشکلات موجود استان است؛ اما برنامهای که به صورت یک مدل اجرایی مدیریتی در عرصه اقتصاد مقاومتی مورد استفاده قرار گیرد، نیست.

جهانی دلیل عدم امکان بهرهمندی کامل ساختار مدیریتی استان از سند مذکور را تهیه آن بدون درنظرگرفتن مدل اجرایی عنوان کرد و گفت: با اینکه نقاط قوت، نقاط ضعف و فرصتها و تهدیدهای موجود تا حدودی به صورت کامل شناسایی شده؛ اما اهداف منبعث از سیاستها و استراتژیهای ایجاد شده از این موارد به صورت ناقص بوده و نتیجهای را بر این اهداف نمیتوان متصور بود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: برنامهریزی عملیاتی کاملی برای رسیدن حتی به این اهداف ناقص انجام نشده بنابراین موضوع «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را در حد و اندازه استان پوشش نخواهد داد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجانشرقی، آمادگی این حزب را برای همکاری کامل در زمینه استفاده بهینه و منطبق با الگوها و مدلهای مدیریتی در این زمینه اعلام کرد و گفت: حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجانشرقی برای تسریع در رسیدن به آرمان مورد نظر رهبر معظم انقلاب در این موضوع خصوصا در استان آذربایجانشرقی از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نمیکند و آماده انتقال تجربیات علمی و عملی خود به دست اندرکاران موضوع در استان است.

https://shoma-weekly.ir/1rrdCK