اندیشه

سلمان رشدی؛ شیطان در ظاهر انسانی

سلمان رشدی از جمله نفوسی است که در زمره سربازان شیطان قراردارد که در قالب علم ادبیات قلم خود را در جنگ با خداوند بکار برده است، متن ذیل بیانگر حقایقی از این شیطان است.

مهدی رشیدی مهرآبادی
سلمان رشدی از جمله نفوسی است که در زمره سربازان شیطان قراردارد که در قالب علم ادبیات قلم خود را در جنگ با خداوند بکار برده است، متن ذیل بیانگر حقایقی از این شیطان است.
*نوشته های سلمان رشدی: سلمان رشدی، با نوشتن مقالات تبلیغاتی در انگلستان، به تأمین مخارج زندگی خود پرداخت وانتقادهای گاه و بی‏گاه او از «مارگارت تاچر»، نخست وزیر وقت انگلستان و کتاب‏هایی که چاپ کرده بود، او را به عنوان چهره‏ ای روشن فکر معرفی کرد. رشدی پس از نوشتن داستان بلند بچه ‏های نیمه شب که برنده بزرگ‏ترین جایزه ادبی انگلستان شد، در میان نویسندگان انگلستان به خوبی جای خود را باز کرد. او بعدها کتاب‏های شرم و لبخند یوزپلنگ را هم نوشت وسپس در طی همین سال‏ها، به فعالیت‏های دیگری، از جمله فعالیت‏های سیاسی پرداخت وبدین سان، مخارج زندگی خویش رابه خوبی تأمین کرد.وی عضومؤسسه تولید فیلم بریتانیا، عضو هیأت مشاوران هنرهای معاصر و عضو انجمن سلطنتی ادبی انگلستان بود.
*مبنای کتاب آیات شیطانی: کتاب آیات شیطانی، بر مبنای «افسانه غرانیق» نوشته شده که مخالفان اسلام، در همان صدر اسلام، مدعی این افسانه بوده اند. آنان ادعا می کردند پس از آیات 19 و 20 سوره نجم که می فرماید «آیا دیدید لات و عزّی و مناه، سومی آن ها را ؛ بتان جاهلی را؟...» شیطان در کلام وحی دوید و دو آیه را علیرغم خواست جبرئیل به زبان رسول خدا(ص)جاری ساخت که در آن ها، از این بت ها تمجید و مژده شفاعت آن ها داده شده است. از دیگر نمونه های تحریف در این کتاب، می توان به این نکته اشاره کرد که سلمان رشدی، جبرئیل را به عنوان هنرپیشه و هنرمندی می نامد که متخصص پیکر تراشی خدایان هندو است. وی حتی در این کتاب، از توهین به پیامبران گذشته، هم چون ابراهیم، موسی و عیسی علیهم السلام نیز دریغ نکرده و آن بزرگواران را مورد اهانت قرار داده است. کتاب آیات شیطانی (ترجمه عبارت انگلیسی Satanic Verses) رمانی است در 547 صفحه (نسخه انگلیسی در چاپ اول که در تاریخ 26 سپتامبر 1988) توسط انتشارات «وایکینگ» (جزو گروه انتشاراتی «پنگوئن») منتشر شد. «آیات شیطانی» پنجمین رمان این نویسنده بود. «سلمان رشدی» کتاب مذکور را به سفارش «گیلون ریتکن» (رئیس یهودی انتشارات وایکینگ) با دستمزد بی سابقه 580 هزار پوند به رشته تحریر در آورد.
*متن پیام امام خمینی (ره)25/بهمن/1367: انالله و انا الیه راجعون  به اطلاع مسلمانان غیور سراسرجهان میرسانم، مولف کتاب "آیات شیطانی" که علیه اسلام و پیامبر و قرآن تنظیم وچاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن محکوم به اعدام می ‏باشند. از مسلمانان غیور می‏ خواهم تا درهر نقطه که آنان را یافتند، سریعا آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرئت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود شهید است ان شاءالله. ضمنا اگر کسی دسترسی به مولف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام آن را ندارد، او را به مردم معرفی نمایدتا به جزای اعمالش برسد.والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته  روح الله الموسوی الخمینی.
*با فتوای انقلابی امام دوگونه می توان برخورد کرد: اگر اجرا می شد که بسیار عالی بود و تأثیرگذار، اما در عظمت نفوذ حکم امام همین بس که موضوع ترس و رعب سلمان رشدی همچنان برقرار است. یقیناً سلمان رشدی نه تنها از سایه خود می ترسد، بلکه حتی خوف آن را دارد که ممکن است هر لحظه مورد حمله قرار گیرد، و یقیناً اجرای حکم از جمله آرزوهای مسلمانان است. امام برای بسیج تمام نیروی مسلمانان، در حکم تاریخی خود پیشنهادهایی را مطرح کرده است. 1- سلمان رشدی را در هر جای عالم که باشد باید کشت، یعنی نمی توان با توجیه دیپلماتیک در مراکزی که برخی از شخصیت ها از مصونیت برخوردارند او را حفاظت کرد. 2- در برخی از احکام و سنت ها اماکنی را محل امن می دانند، یعنی اماکنی که افراد در آنجا از امنیت کامل برخوردارند مانند مساجد و بخصوص برای ما مسلمانان خانه امن الهی بیت الله الحرام و مدینه النبی و دارالامان واقعی خانه خداست. یعنی هرکس بدانجا پناه ببرد نمی توان در آن محل او را مورد اهانت قرار داد تا چه رسد که به او سوء قصد صورت پذیرد. و سلمان رشدی مجرمی است که حتی در مسجد و اماکن مقدس هم امان ندارد.
*آثار جهانی حکم امام: حکم پیامبرگونه وتحول آفرین امام (ره)، نشان دهنده قدرت اسلام و گرایش جوامع مسلمان به انقلاب اسلامی و وحدت بی سابقه آنان بود. این حکم، ثمراتی نیز به دنبال داشت؛ نشان دادن قدرت اسلام و گرایش گسترده جوامع به انقلاب و وحدت بی سابقه آنان؛ صدور انقلاب اسلامی و طرح اندیشه های اصیل آن، نشان دادن نفوذ و موقعیت مستحکم رهبری امام در جهان، به ویژه جوامع اسلامی، مقابله با تحریف های مذهبی غرب در راه ضعیف کردن باورهای دینی و ایمانی مسلمین، فرو ریختن اقتدار غرب و دمکراسی دروغین آن ها، و آشکار کردن ماهیت سران مدافع اسلام آمریکایی، از جمله ثمرات این فتوا بود.

 

https://shoma-weekly.ir/DWAzVR