ورزش

سلام بر جام جهانی

تیم ملی در کره جنوبی زیبا بازی نکرد. کی روش با روشی نتیجه مدار بازیکنانش را به میدانی فرستاد که چند روز قبل توسط خودش افتتاح شده بود. سرمربی پرتغالی تیم ایران با دامن زدن به جنگ روانی به راه افتاده از سوی سرمربی کره، بازیکنان ایران را لبریز از انگیزه کرده و کیست که نداند همین امر اصلی‌ترین برگ برنده ما در برابر تیمی با کیفیت و قدرتمند به نام کره جنوبی بود؟
شاهین تهرانی- چندماه پیش صعود مستقیم به جام جهانی، آن هم به عنوان تیم اول گروهی که کره جنوبی هم در آن قرار دارد، یک رویای شیرین بود. رویایی که شاید برخی از ما به آن فکر می‌کردیم، اما هیچ کداممان جدی‌اش نمی‌گرفتیم! گویی باور کرده بودیم که شأن نزول کرده فوتبال‌مان – همان فوتبالی که روزگاری نه چندان دور آقای بلامنازع آسیا بود! – در حدی است که به حضور در پلی آف فکر کنیم و حداکثر تیم دوم شدن و به پشت گردن کره‌ای‌ها نگاه کردن و حسرت خوردن!
بی تردید، بزرگترین اتفاقی که «کی روش» رقم زد، باز گرداندن حس طلایی اعتماد به نفس به ساق‌هایی بود که اگرچه سرشار از استعداد و انرژی هستند، اما کمبود امکانات، «باور» را هم از آنها گرفته بود!
آنچه کی روش با فوتبال ما کرد فراتر از باور بود، اما او از روز اول بارها و بارها اعلام کرده بود که می‌توانیم و باید به صورت مستقیم راهی جام جهانی بشویم. او برای رسیدن به این نقطه بارها و بارها فوتبال باشگاهی را با خلل مواجه کرد. ولی جایگاهی که امروز در آن قرار داریم، آن قدر غرور آفرین و شیرین است که باید بر روی تمام آن روزهای بد و پرتنش چشم ببندیم و به آینده فکر کنیم. آینده‌ای که حالا و بعد از صعود به جام جهانی، قطعاً برای فوتبال ما لبریز از برکات فراوان خواهد بود!
تیم ملی در کره جنوبی زیبا بازی نکرد. کی روش با روشی نتیجه مدار بازیکنانش را به میدانی فرستاد که چند روز قبل توسط خودش افتتاح شده بود.
سرمربی پرتغالی تیم ایران با دامن زدن به جنگ روانی به راه افتاده از سوی سرمربی کره، بازیکنان ایران را لبریز از انگیزه کرده و کیست که نداند همین امر اصلی‌ترین برگ برنده ما در برابر تیمی با کیفیت و قدرتمند به نام کره جنوبی بود؟
تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در دو دیدار رفت و برگشت کره جنوبی را شکست بدهدو این بدون اقدامات روانی کی روش میسر و ممکن نبود! کی روش آن قدر خود و تیمش را در این بازی غرق کرد و آن قدر نسبت به کشوری که در آن کار می‌کند تعصب و غیرت نشان داد که در پایان بازی می‌رفت تا سرچشمه تنش‌هایی تازه شود!
کی روش را با این روحیه جنگنده و مهاجم دوست داریم. کاش تیم ملی ایران همین نتیجه را در حالی به دست می‌آورد که فوتبال تهاجمی و تماشاگرپسندی را ارایه می‌داد، گرچه کره حملات زیادی روی دروازه ایران انجام داد، اما در برابر دفاع غیرتمندانه و دروازه با هوش ایران نتوانستند به گل برسند.
انشاءاله تیم ملی در مدتی که تا جام جهانی باقی مانده، آن قدر خوب تمرین کند و تمرین داده شود که در برابر تیمهای بزرگ بازی تماشاگرپسندی ارائه دهند.
بخش ورزشی نشریه«شما» راهیابی تیم ملی ایران را برای چهارمین بار به جام جهانی به مردم ورزش دوست کشورمان تبریک و تهنیت می‌گوید.

https://shoma-weekly.ir/4VTlGp