ورزش

سعی میکنم وظیفه ام را به نحو احسن انجام دهم

پس از عید نوروز، برای پیشرفت بانوان پینگ‌پنگ باز خود بانوانی را از تیم ملی مجارستان آوردیم تا با آنها تمرین کنند. مردان پینگ‌پنگ بازمان نیز به مجارستان رفتند به همران بازیکنان تیم ملی این کشور و کشورهای فنلاند، روسیه، کانادا و اتریش اردوی تمرینی خود را برگزار کردند. سپس آنها به مسابقات اوپن لوکزامبورگ رفتند و با قهرمانی در این رقابت‌ها به ایران برگشتند.در مرحله بعد پینگ‌پنگ بازان برتر بانوان و مردان کشور را به رقابت‌های سوچو چین فرستادیم که در آنجا هم ملی‌پوشان عملکرد قابل قبولی داشتند. در آخر هم که مسابقات قهرمانی لیگ برتر کشور را در قزوین برگزار کردیم که نفرات برتر به زودی به مسابقات قهرمانی آسیا در چین اعزام می‌شوند.

گفتگو: علیرضاحاجی میرزابابا- فدراسیون پینگ پنگ جمهوری اسلامی ایران پس از پایان دوران ریاست محمد زارعپور، توسط سرپرستی که از سوی وزارت ورزش و جوانان انتخاب شده بدون رئیس ادراه میشود اما احمد سعادتمند از ابتدای اسفند سال گذشته که مسئولیت سرپرستی به او سپرده شده به خوبی توانسته از پس کارها بربیاید. شاید انتخاب نوشاد عالمیان در تیم منتخب آسیا را بتوان یکی از دستاوردهای مهم سعادتمند دانست.


در خصوص انتخاب عالمیان در تیم منتخب آسیا چه حسی دارید؟

بهترین حسی که بشود تصورش را کرد اما در وهله اول باید بگویم که به اعتقاد بنده هر بازیکنی در هر رشته ورزشی که عضویت دارد سرباز تیم ملی محسوب می‌شود و همیشه باید در خدمت تیم ملی کشورش باشد. نوشاد عالمیان از اسفند پارسال که من سرپرست فدراسیون شدم تا به امروز تنها هفته اول عید نوروز را در مرخصی بوده و در تمامی روزها یا در مسابقه بوده یا تمریناتش را پیگیری کرده است.

چه پارامترهایی در این انتخاب دخیل بود؟

نوشاد با حضور در چند تورنمنت و ارائه بازی‌های قابل قبول نتیجه زحمات خود را دید و امروز در کنار برترین پینگ‌پنگ بازان آسیا در تیم منتخب قاره قرار گرفته است. عالمیان زمانی رتبه بسیار خوبی در رنکینگ فدراسیون جهانی پینگ‌پنگ داشت و متاسفانه با عدم شرکت در چند مسابقه مهم رتبه‌اش نزول کرد اما حالا او این فرصت را دارد تا بار دیگر به رده‌های بالای این رنکینگ صعود کند. مطمئن هستم نوشاد یکی از عوامل پیروزی تیم منتخب آسیا برابر اروپا خواهد شد.

فدراسیون در این مدت حضور شما هیچ گونه بدهی ندارد؟

تمامی بدهی‌هایی که فدراسیون پینگ‌پنگ دارد متعلق به گذشته است و ما در 4 ماه اخیر بدهی به هیچ کسی نداریم. سعی کردیم در این مدت همه را راضی نگه داریم. حتی هزینه داوران که اکثر فدراسیون‌ها موفق به پرداخت کامل این قشر زحمتکش نشده‌اند را پرداخته‌ایم. ما برای اینکار کمیته وصول مطالبات تشکیل داده‌ایم و امیدواریم در آینده بتوانیم بدهی‌های معوقه را نیز پرداخت کنیم.

برنامه‌هایی که فدراسیون در زمان حضور شما تاکنون انجام داده چه چیزهایی است؟

در ابتدا سعی کردیم پراکندگی تفکر و عقاید موجود در خانواده پینگ‌پنگ را جمع‌آوری و به یک وفاق مشترک دست یابیم. پس از آن پینگ‌پنگ‌بازان خوب کشورمان را به مسابقات کاپ آسیا در هند فرستادیم و در ایام عید نیز با برگزاری مسابقاتی بین‌المللی مورد تشویق فدراسیون جهانی پینگ‌پنگ قرار گرفتیم. البته ما یک بار دیگر نیز به خاطر آنکه موفق شدیم با انجام مسابقاتی که با همکاری سازمان محیط زیست کشورمان انجام دادیم مورد تقدیر فدراسیون جهانی پینگ‌پنگ قرار بگیریم.

در بحث استعدادیابی فدراسیون چه قدمهایی برداشته شده است؟

در این رابطه با همکاری فرمانداری تهران، هئیت تنیس روی میز و شورایاری‌های استان تهران مسابقاتی برگزار می‌شود که در آن نفرات برتر از سرتاسر کشور شرکت می‌کنند و منتخبین شانس حضور در اردوهای تیم ملی کشور را پیدا می‌کنند. این را هم اضافه کنم که ما در بخش آموزش توانستیم برای اولین بار در دانشگاه‌ تربیت مدرس کلاس‌های آموزشی را توسط جرج اسمیت مدرس بین‌المللی فدراسیون جهانی پینگ‌پنگ برگزار کنیم.

در قسمت بانوان چه کارهایی انجام دادید؟

پس از عید نوروز، برای پیشرفت بانوان پینگ‌پنگ باز خود بانوانی را از تیم ملی مجارستان آوردیم تا با آنها تمرین کنند. مردان پینگ‌پنگ بازمان نیز به مجارستان رفتند به همران بازیکنان تیم ملی این کشور و کشورهای فنلاند، روسیه، کانادا و اتریش اردوی تمرینی خود را برگزار کردند. سپس آنها به مسابقات اوپن لوکزامبورگ رفتند و با قهرمانی در این رقابت‌ها به ایران برگشتند.در مرحله بعد پینگ‌پنگ بازان برتر بانوان و مردان کشور را به رقابت‌های سوچو چین فرستادیم که در آنجا هم ملی‌پوشان عملکرد قابل قبولی داشتند. در آخر هم که مسابقات قهرمانی لیگ برتر کشور را در قزوین برگزار کردیم که نفرات برتر به زودی به مسابقات قهرمانی آسیا در چین اعزام می‌شوند. نکته‌ای که لازم می‌دانم بگویم این است که ما در تمامی اعزام‌هایی که پیش از این داشتیم به هیچ کدام از ملی‌پوشان پول تو جیبی نمی‌دادیم اما این کار از زمان حضور من تحقق یاقته است.

نمایندگان پینگ پنگ ایران در خصوص سهمیه المپیک 2016 چه راهی را باید طی کنند؟

در این زمینه نشستی با مسئولین پینگ‌پنگ کره شمالی داشتیم تا دو پینگ‌پنگ‌باز مرد و 2 پینگ پنگ باز زن این کشور به همراه یک مربی زن و یک مربی مرد به مدت 10 ماه تا شروع مسابقات انتخابی المپیک در فروردین ماه با پینگ پنگ بازان ما تمرین کنند و نمایندگان ما با بالاترین آمادگی برای کسب مدال المپیک وارد رقابت‌ها شوند.

با خبر شدیم تیم پینگ‌پنگ هنرمندان ایران نیز شکل گرفته است؟

در جلساتی که با حسین یاریار داشتیم به این نتیجه رسیدیم که تفاهم‌نامه‌ای در خصوص تشکیل تیم هنرمندان پینگ‌پنگ را با شعار ورزش، هنر و فعالیت‌های انسان‌ دوستانه امضا کنیم. ضمن اینکه پس از مشخص شدن نمادهای فدراسیون‌های مختلف ورزشی کشور همچون یوزپلنگ برای فوتبال، درنا برای والیبال، فک برای واترپولو و ... نماد خرگوش نیز به فدراسیون پینگ‌پنگ داده شد که از لوگوی این حیوان در فینال 12 خرداد لیگ برتر پرده‌بردای کردیم.

چه زمانی انتخابات ریاست فدراسیون پینگ‌پنگ برگزار خواهد شد؟

مسلما همانطور که می‌دانید تعیین زمان برگزاری انتخاب رئیس فدراسیون بر عهده وزارت ورزش است. نفرات متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند و قطعا پس از تایید صلاحیت انتخابات برگزار می‌شود. من هم ثبت‌نام کرده‌ام و تا روز برگزاری انتخابات سعی می‌کنم وظیفه‌ای که بر عهده دارم را به نحو احسن انجام دهم
https://shoma-weekly.ir/qfaLOG