ورزش

سایه روشن‌های تیم ملی کشتی آزاد ایران

نیم نگاهی به ترکیب تیم کشتی آزاد ایران مؤید این نکته است که حسن رحیمی کم و کسری برای تصاحب مدال طلای جهان ندارد. او به اندازه کافی آماده است و یکی از بهترین زیرگیر‌های جهان به حساب می‌آید و چنانچه بتواند تمرکز کافی داشته باشد، رسیدن به قهرمانی دور از انتظار نیست.
امید توکلی- مسابقات جهانی کشتی آزاد آمریکا در حالی از تاریخ 16 تا 21 شهریور ماه جاری در لاس وگاس برگزار میشود که ترکیب تیم ایران نیز مشخص شد.

بر این اساس قرار است حسن رحیمی در 57 کیلو، بهنام احسانپور در 61 کیلو، سیداحمد محمدی در 65 کیلو، حسن یزدانی در 70 کیلو، علیرضا قاسمی در 74 کیلو، علیرضا کریمی در86 کیلو، عباس طحان(محمدحسین محمدیان بهعنوان ذخیره در 97 کیلو و پرویز هادی در 125 کیلو بهعنوان نمایندگان کشتی آزاد کشورمان در این رقابتها روی تشک بروند.

در این میان رضا یزدانی کاپیتان تیم ملی کشورمان بهدلیل مصدومیت از سفر به آمریکا باز ماند تا عباس طحان جوانتر جای او را بگیرد.

نیم نگاهی به ترکیب تیم کشتی آزاد ایران مؤید این نکته است که حسن رحیمی کم و کسری برای تصاحب مدال طلای جهان ندارد. او به اندازه کافی آماده است و یکی از بهترین زیرگیرهای جهان به حساب میآید و چنانچه بتواند تمرکز کافی داشته باشد، رسیدن به قهرمانی دور از انتظار نیست.

در 61 کیلو بهنام احسانپور نیز یک جوان با انگیزه است که بهخوبی روی دستها کار میکند و سابقه قهرمانی در جوانان جهان را دارد. قهرمان سابق جوانان جهان در جام جهانی شایستگیهای خود را نشان داد و اگر خودش باشد، مدال دور از دسترس نخواهد بود.

همه کشتیهای سیداحمد محمدی در 65 کیلو در زیرگیریهای او از حریفان خلاصه نمیشود. این قهرمان از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است و مدال نقره سال گذشته را هم در کارنامه دارد که میتواند به طلا تبدیل شود به شرط آن که...

روسها و آمریکاییها میتوانند شهادت بدهند حسن یزدانی در 70 کیلو از چه قدرت بالایی برخوردار است. او هم یک استعداد ناب است که باید در مسابقات جهانی آمریکا خودش را نشان بدهد.

علیرضا قاسمی در 74 کیلو و علیرضا کریمی در 86 کیلو نیز از شرایط مشابهی برخوردار هستند؛ ولی انتظار کسب مدال از این دو جوان کمی زیادی به نظر میرسد.

عباس طحان که به قدرت بدنی بالای خود مینازد هم وظیفه بسیار سنگینی در غیاب رضا یزدانی به دوش دارد. او باید بداند یک سروگردن از حریفان بالاتر است و اگر به این خود باوری برسد، میتواند شگفتیآفرین باشد.

اما میرسیم به پرویز هادی در وزن 125 کیلو که بالاترین انگیزه را در میان کشتیگیران ایرانی دارد. او میخواهد خیلی چیزها را ثابت کند و بارها در جمع خبرنگاران از شایستگیهای خود سخن رانده است. حالا باید گفت پرویزخان، این گوی و این میدان!

https://shoma-weekly.ir/qvtS6J