اقتصاد

ساماندهی بانک ها کلید خروج از رکود

عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: دولت در بسته خروج از رکود اقتصادی مسائل مهمی را مد نظر قرار داده است اما اصلی ترین عامل برای موفقیت آن ساماندهی مسائل بانک ها شامل ارتباط بانک ها با دولت ، ارتباط بانک ها با بانک مرکزی ، ارتباط بانک ها با مردم و خروج بانکها از شرکت داری و بازگشت به وظیفه اصلی واسطه گری در بازار پول و جمع اوری و تجهیز منابع پولی محسوب می شود.
 یحیی آل اسحاق در حاشیه همایش تبیین سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه مسئولان بانک مرکزی دلسوزی زیادی برای حمایت از تولید و اقتصاد دارند و امیدواریم دولت با ضمانت اجرایی کافی و لازم بستر تحقق اهداف این سند را ایجاد کند و بانک مرکزی هم بتواند با اقتدار خود سیاست ها را اعمال کند.

رئیس اتاق تهران تصریح کرد: خوشبختانه رئیس جمهور هم در اظهارات خود به موارد خوبی اشاره کرد که نشان می دهد دولت به دیدگاه های بخش خصوصی و مراکز علمی و دانشگاهی توجه دارد و امیدواریم برنامه های این سند به خوبی اجرایی شود.

آل اسحاق گفت: داشتن نسخه و سیاست خوب به تنهایی کافی نیست و باید ضمانت اجرایی و قدرت اعمال هم وجود داشته باشد و امیدواریم بانکها در این عرصه یار شاطر باشند نه بار خاطر.

وی گفت: دولت همچنین باید اولویت بندی کند و صنایع کوچک و متوسط هم مد نظر باشد.

آل اسحاق گفت: بیشترین مشکل صنایع کوچک و متوسط کمبود نقدینگی است که امیدواریم به راحتی تامین شود و نباید فقط به صنایع بزرگ به عنوان صنایع پیشران توجه و از بقیه بخش ها دور شود.

وی همچنین توسعه صادرات را مهم دانست و گفت: اگر اعتقاد و باور داریم که توسعه صادرات می تواند نقش مهمی در خروج از رکود اقتصادی داشته باشد باید بستر های اجرایی و قوانین و مقررات شایسته آن هم فراهم شود.

وی درباره اهمیت همکاری بانک ها نیز گفت: بانک ها خودشان یک بنگاه اقتصادی هستند و امیدواریم دولت بویژه با افزایش سرمایه بانک های دولتی و همچنین حمایت از بانک های خصوصی بستر لازم را برای بانکداری و خروج از شرکت داری بانک ها فراهم کند.

https://shoma-weekly.ir/7PPig2