ورزش

سال91؛ سال سرخابی‌ها

سید رسول امین - در آستانه عید نوروز 1391 فینال جام حذفی را در شهر شیراز به تماشا نشستیم. این بار وقتی بازی دو تیم استقلال تهران و شاهین بوشهر به پنالتی کشیده شد، انگار یک حسی درونی می‌گفت که برنده این دیدار لباس آبی، نه ببخشید(!) پیراهن از جنس ناصر حجازی بر تن دارد.
ورزشگاه مالامال از جمعیت بود. نیمی آبی و نیمی سفید ولی آن که برنده شد پیراهنی به رنگ سبز کمرنگ بود. اگرچه وحید طالب لو سنگربان کارکشته بوشهری‌ها با انگیزه‌ای اضافی در طول بازی درخشیده و دروازه‌اش را بسته نگه داشته بود اما آن که سربلند از ضیافت پنالتی‌ها بیرون آمد ناصر حجازی، نه باز هم ببخشید(!) سید مهدی رحمتی بود.
دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و استقلال با یکی از پیراهن‌های قدیمی زنده یاد ناصر حجازی به استقبال ضربات پنالتی رفت و هم خود و هم حجازی را سربلند کرده است.
البته استقلالی ها در طول بازی نیز همچون دیدارهای گذشته جام حذفی نشان دادند که شایسته قهرمانی در جام حذفی هستند و با نمایشی دلپذیر نه تنها قهرمانی در این رقابت‌ها را کسب کردند. بلکه اولین عیدی را نیز پیشاپیش تقدیم هواداران پرشور خود کردند و دل آنان را نیز بدست آوردند.
هنوز چند روز از جشن شادی آبی‌ها نگذشته بود که نوبت قرمزها شد. پرسپولیس دنیزلی در یک بازی توفانی با شش گل از الشباب امارات پذیرایی کرد تا عیدی ویژه ای را به هواداران خود داده باشد و همچنین برای سایر رقبای آسیایی خط و نشان بکشد.
دوم فروردین سال 1391 هر طرف ورزشگاه آزادی را نگاه می‌کردی گلی در آمده بود که نشانه بهار پرسپولیس بود.
سه تا گل ایمون زائد درون دروازه حریف کاشت، یکی علی کریمی، یکی غلامرضا رضایی و دیگری امیرحسین فشنگچی تا همه هواداران به سال جدید امیدوار شوند.
استقلال و پرسپولیس خودی نشان دادند و عید را خوب شروع کردند، حال نوبتی هم باشد نوبت مسئولان است که برای موفقیت این دو تیم آستین بالا بزنند.
دو تیمی که چشم و چراغ فوتبال کشورمان و نماینده ایران در آسیا به شمار می‌روند و امسال یعنی سال 91 می‌تواند سال آنها باشد به شرطی که مسئولان هم بخواهند!

 

https://shoma-weekly.ir/ditwq0