ورزش

سالی سرنوشت‌ساز در انتظار والیبال ایران

تیم ملی والیبال بزرگسال ایران نخستین حضورش در لیگ جهانی را از اواسط خرداد ماه امسال در کشور روسیه تجربه خواهد کرد. تیم ایران در گروه دوم این مسابقات با تیم‌های قدرتمند ملی روسیه، کوبا، ایتالیا، صربستان و آلمان همگروه است. ایران در روزهای جمعه 17 و شنبه 18 خرداد ماه امسال در شهر کالینگراد طی دو دیدار مهم به مصاف تیم ملی روسیه قهرمان المپیک 2012 لندن می‌رود و سپس با بازگشت به ایران در دو بازی میزبان تیم ملی صربستان نایب قهرمان این مسابقات و قهرمان المپیک 2000 سیدنی در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران خواهد بود.
امید توکلی- والیبال کشورمان امسال با مسابقاتی فشرده و سرنوشتساز  روبهروست. شروع این حرکت با حضور نماینده والیبال ایران در رقابتهای جام باشگاههای آسیا است که از اوایل اردیبهشت ماه امسال در تهران آغاز میشود. این مسابقات به مدت هشت روز از روز یکشنبه اول اردیبهشت در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی استارت خواهد خورد.

در این مسابقات 14 تیم از جمله کاله مازندران قهرمان لیگ برتر والیبال ایران حضور خواهند داشت که در صورت قهرمانی به عنوان نماینده والیبال آسیا در رقابتهای والیبال باشگاههای جهان شرکت خواهد کرد. در تیم کاله مازندران علاوه بر والیبالیستهای معروف و سرشناسی همچون محمد موسوی، شهرام محمودی، حمزه زرینی، عادل غلامی، رضا قرا و فرهاد صادقی، پاسور تیم ملی صربستان (ولادونیکوویچ) نیز حضور دارد. این تیم در صورت قهرمانی به احتمال زیاد با چند یار کمکی به عنوان قهرمان باشگاههای آسیا در مسابقات والیبال باشگاههای جهان شرکت میکند.

تیم ملی والیبال بزرگسال ایران نخستین حضورش در لیگ جهانی را از اواسط خرداد ماه امسال در کشور روسیه تجربه خواهد کرد. تیم ایران در گروه دوم این مسابقات با تیمهای قدرتمند ملی روسیه، کوبا، ایتالیا، صربستان و آلمان همگروه است. ایران در روزهای جمعه 17 و شنبه 18 خرداد ماه امسال در شهر کالینگراد طی دو دیدار مهم به مصاف تیم ملی روسیه قهرمان المپیک 2012 لندن میرود و سپس با بازگشت به ایران در دو بازی میزبان تیم ملی صربستان نایب قهرمان این مسابقات و قهرمان المپیک 2000 سیدنی در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران خواهد بود.

این دو دیدار به نوعی تقابل قهرمانان جام ملتهای آسیا و اروپا میباشد سپس والیبالیستهای ملیپوش برای دیدار با تیمهای ملی ایتالیا و کوبا به این دو کشور سفر خواهند کرد. تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی دور مقدماتی والیبال لیگ جهانی در روزهای شنبه 22 و یکشنبه 23 تیر ماه امسال میزبان تیم ملی آلمان میباشد.

تیمهای ملی والیبال نوجوانان و جوانان کشورمان در مسابقات جهانی مکزیک و استانبول حاضر خواهند بود. تیم ملی نوجوانان که یک قهرمانی، دو نایب قهرمانی و یک مقام سوم جهانی والیبال را در کارنامه خود دارد، اینبار با سرمربیگری «ایرج مظفری» ملیپوش سابق والیبال میخواهد در مکزیک خاطره قهرمانی شش سال قبل را تکرار کند. تیم ملی والیبال جوانان کشورمان با سرمربیگری «فرهاد نفرزاده» در شهریور ماه امسال در مسابقات جهانی استانبول ترکیه شرکت میکند و مصمم است تا با جوانان مستعد و پرامید خود مقام قابل توجهی را بهدست آورد. تیم ملی زیر 23 سال والیبال امیدها به مسابقات جهانی برزیل و بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی اعزام خواهند شد.

این تیم به سرمربیگری «پیمان اکبری» بازیکن خوب سابق تیم ملی قبل از حضور در مسابقات جهانی برزیل که مرداد ماه امسال برگزار میشود، در دومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی حضور پیدا خواهد کرد تا از مقام قهرمانی خود در نخستین دوره این بازیها که در عربستان برگزار شد، دفاع کند.

تیم ملی والیبال بزرگسال ایران پس از برگزاری مسابقات لیگ جهانی، در مهر ماه امسال برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به کشور امارات سفر خواهد کرد و اگر به مقام قهرمانی مجدد دست یابد، باید به پیکارهای جام بین قارهای و یا همان جایزه بزرگ صعود خواهد کرد.

همچنین تیمهای ملی بانوان هم در ردههای مختلف سنی راهی مسابقات قهرمانی آسیا خواهند شد.

https://shoma-weekly.ir/Juu5gJ