اقتصاد

سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی می تواند فساد به بار آورد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در دل خود می تواند فساد به بار آورد، گفت:در هر کشوری که دولت بزرگ شده و امضاهای آن طلایی شود فساد به ارمغان می آورد.
رئیس فراکسیون حزب مؤتلفه اسلامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در دل خود می تواند فساد به بار آورد، گفت: در هر کشوری که دولت بزرگ شده و امضاهای آن طلایی شود فساد به ارمغان می آورد.

عبدالرضا مصری با بیان اینکه فساد به میزان کم نیز زیاد است، گفت: همه گروه ها، جناح ها، مسئولان و مردم با اصل پیدایش فساد مخالف هستند، اما دیدگاه ها برای مقابله با مفاسد و حل مشکلات متفاوت است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با«خانه ملت» با اشاره به تشکیل سازمان مفاسد اقتصادی افزود: نظام های اقتصادی و مالی در کشور ما ایجاد فساد می کنند که اگر آن نظام ها همانند نظام مالی، پولی، ارزی، گمرکی و بیمه ای در همین حالت باقی بمانند و اصلاح نشوند، قاعدتا در دل خود زایش فساد را به دنبال خواهند داشت.

برای مبارزه با فساد ابتدا سیستم اداری و اقتصادی باید اصلاح شود

مصری با بیان اینکه در هر کشوری که دولت بزرگ شده و امضاهای آن طلایی شود فساد به ارمغان می آورد، ادامه داد: ابتدا باید سیستم ها اصلاح شود و پس از آن تعداد مجوزها و امضاها در کشور کاهش یابد که امضا امتیاز و امتیاز فساد را در بر دارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر سازمان تشکیل شود یا خیر مبارزه با فساد انکارناپذیر است، اظهار داشت: هدف مبارزه با فساد است و مهم نیست که یک سازمان مستقل، دولت یا هر سازمانی خود به دنبال اجرای این هدف باشد.

با تغییر مدیران تنها صورت مسئله پاک می شود

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه امکان فساد در سازمانی که برای مبارزه با فساد تشکیل شده وجود دارد، افزود: این سازمان که ماهیتی نظارتی دارد می تواند در دل خود فساد ایجاد کند به دلیل اینکه در این سازمان نیز امضاها، احضاریه ها و عدم احضاریه ها طلایی می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علت فساد در کشور مشخص و شفاف است، ادامه داد:با تغییر مدیران صورت مسئله پاک می شود، اما سیستم به قوت خود باقی است.

https://shoma-weekly.ir/70H85M